söndag 12 juni 2016

14 veckor

Idag är Vilde 14 veckor gammal.
Och en fantastisk sak har hänt! Två dagar i rad, utan en enda olycka inomhus!
Det bästa var ju i fredags. Först lämnade jag dem 2 timmar på förmiddag för att gå till jobbet. Det gick finemang. Annars var vi mest hemma, vi tog en ganska lång promenad i skogen. Och ändå gjorde han inte ifrån sig inne en enda gång!
I lördags for vi till Strömsund. Vi hjälpte Kjells syster att såga upp ett träd som blåst ner, och sedan klyvde vi ved åt Kjells pappa. Medan vi jobbade med veden fick Mikko o Vilde vara inom kompostgaller intill. Då blev det uppenbart att jag glömt träna Vilde på passivitet... Eller att bli lämnad/uppbunden en liten stund när man är alldeles nära. En timme höll han på att gnälla och yla. Till slut tystnade han, och sov en halvtimme innan de fick komma ut igen.

Så lördagen gjorde han inte heller något inne, men imorse bröt vi tyvärr den fina trenden...

Här kommer två bilder från fredagens skogspromenad. Det duggregnade hela dagen och var 6 grader varmt (kallt?), Jag kände mg lite less på Jämtland... Men så var det så grönt o frodigt i skogen, och plötsligt öppnar sig vyn upp framför en med fjällen...!



Idag har vi tagit en tur till Vålådalen, där vi gick Blanktjärnsrundan!
Vi bar Vilde korta bitar i början och hela den sista sträckan, men jag är ändå orolig att jag låter honom gå för mycket... Han är ju så tuff att han visar ju inte om han blir trött... Jag försöker att komma ihåg det ändå förstås men är rädd att jag glömmer bort det trots allt... Han får ju inte överanstränga sig, lillkillen!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar