söndag 10 juli 2016

Ännu en gång!

Ett scenario väldigt likt senaste tävlingen i Umeå för någon månad sedan. Helgens sista lopp. Ett hopplopp, klass 2.
Vi var felfria, och endast två andra tog sig igenom banan utan disk! Men så är vi så långsamma... Jag var helt slut efteråt så det kändes inte som att vi sprungit så långsamt, men jag hörde ju att tiden inte lät så bra... Och mycket riktigt. Strax under tre retfulla sekunders tidsfel. Och sju sekunder upp till tvåan tror jag.

Jag har ju försökt få upp farten i slalom! Utan resultat.
Fast visst, jag kanske får ha mer tålamod och träna lite mer...
Jag kanske borde stressa honom mer och våga lämna honom i slalom men det brukar ju bara leda till att han går ur...

Tredje plats och pris blev det iallafall! Så det var ju kul.
Och man får väl vara nöjd med att vi tillhör de tre av 15 som tog oss igenom banan...

Agilityloppen gick sådär. Första loppet i lördags så sprang han förbi vippbrädan, och jag ville inte tvinga honom utan vi sprang förbi och diskade oss.
Idag kände jag däremot att han borde kunna gå över så jag lockade och då gick han över. Men han blev ju också tveksam till balansbommen sedan... Loppet blev felfritt men tiden blev ju jättelång. Men vi fick visst ingen vägran...
Men det känns lite trist att jag nog i princip måste börja om med vippen igen.

Hopploppet i lördags diskade vi oss fort på och sprang ut... Haha förrsten diskade vi ju oss redan från början då jag startade innan domaren gett signal! Men det märkte jag inte ens...

Tyvärr blev inte vårt felfria hopplopp filmat. Men agilityloppen blev det iallafall.






Och Vilde har varit med hela helgen förstås. Han tycker nog det har varit mycket spännande med allt folk o hundar överallt. Bra träning för honom.
I lördags när han fick ligga i buren gnällde o skällde han en del. Idag var han mer trött och kanske lite mer van också så idag gick det mycket bättre.



Men det gick ganska bra för flera andra Jämtlands-ekipage, kul!
Det har varit kul att bara två dagar på tävling o prata med vänner, och återse några Umeå-vänner ännu en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar