onsdag 20 juli 2016

Veterinärbesök

Imorse kändes Vilde väldigt medtagen. Han sov mycket, ville knappt stödja på tassen o föredrog att sitta. Han var med andra ord väldigt olik sig.

Så jag bestämde mig gör att ringa veterinären. Det känns ju alltid bättre att vara på säkra sidan, o så kan ingen säga att man är en dålig hundägare... O tänk vad hemskt om det senare skulle visa sig vara något problem som då är försent att fixa!!

Under förmiddagen slutade han nästan halta men var stel i benet såklart. Veterinären klämde o kände o sa att allt verkade bra men frågade om vi ville ta en röntgenplåt ändå för säkerhets skull. Eftersom han kunde göra det vaken sa jag ja, lika bra att göra det när vi ändå va där.
Och bilden visade bara hela ben! Så skönt!
Så nu är det sträng vila som gäller tills han inte visar stelhet om morgnarna längre. Ca fem dagar trodde veterinären.
Jag frågade också om risk för atros eller liknande och veterinären sa att man ska ju inte säga att det är omöjligt men det ska vara mycket otur i så fall, nu när allt ser så bra ut.

Så nu blir det att försöka hålla vilden stilla... Inte så lätt då han även inne vill springa runt o busa! O jag kan ju inte ha koppel inne!

Men idag är han ganska trött, efter veterinärbesök o allt o det va ju en lång dag igår. Vi är i Strömsund nu, Kjell har skjutit med jaktlaget och jag o Mikko tränade lite agility (superfina slalom!) o Vilde fick vara olycklig o titta på i buren.
Imorgon får vi sola i trädgården i det fina vädret. Kanske jag kan våga mig på ett dopp i Vattudalen??
Vilde får väl aktiveras med nosen litegrann. Jag tänkte ta tag i kloklippning o pälsvård som inte riktigt blivit av i veckan heller. Sedan är det nog ganska bra att Vilde får lära sig att ta det lugnt... Passivitet har vi ju tyvärr inte tränat särskilt mycket på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar