söndag 14 augusti 2016

Hemmatävling

Hur otroligt korkad är jag iinte? Hur förvirrad får man vara?
Supertaggad på fredagkvällen för att vara både funktionär och tävla på helgens hemmatävling. Kommer till tävlingsplatsen lördag morgon och ska kolla vilket startnummer jag har - men finns inte med i startlistan!
Dubbelkollar på Sagik - och jovisst. Jag har glömt att anmäla mig!
Hur kan man glömma en sådan sak?!?
Och att jag inte kommit på det... Inte när jag sa att jag kunde vara funktionär. Inte när jag fick funktionärsschemat. Inte när Anna berättade att anmälningstiden var öppen extra länge. Jag har hela tiden trott att jag för längesen var anmäld!

Jag kunde inte göra en sen anmälan på lördagen, det är svårt när tävlingen är startad och dessutom var alla väldigt upptagna osv. Så jag fick sitta o sura och ta en långpromenad med stackars Mikko som fick gå o undra när det var hans tur. Ja förutom när jag var funktionär förstås, eller satt o hade trevligt med Jenny.
Ja jag grät faktiskt. Sååå besviken på mig själv. Jag skulle kunna skylla på graviditeten, men jag tror jag skulle ha gråtit oavsett...

Idag fick vi däremot tävla - hurra!
Vi gjorde ett agilitylopp som jag är supernöjd med. Han tog slalom fort! Tänk - att träning ger resultat!
Visst, det var inget border collie-slalom, men betydligt snabbare än tidigare under sommaren. Tyvärr fick vi vägran på vippbrädan då Mikko sprang förbi den. Vi förlorade ju en del tid också på att jag måste locka tillbaka honom.
Jag var ändå väldigt nöjd med att farten i slalom blivit bättre och att det var felfritt i övrigt.
Efter loppet skulle jag varva ner Mikko, och tog med Vilde. Tänkte att jag för en gångs skull kunde heja på prisutdelningen. Och plötsligt ropade de upp Mikkos namn på tredje plats! Det var faktiskt en överraskning.
Så ännu en pallplats utan pinne. Jaja.

Jag får se hur jag ska göra med Mikko och vippbrädan i framtiden.. Vi kör väl på nu även nästa säsong, men sedan när jag kan starta Vilde också så kanske Mikko får slippa att tävla med vippbrädan.
Vi har ju faktiskt tränat den så sjukt mycket men han tycker ändå den är obehaglig. Han är inte livrädd men han gillar den inte. Så kanske ska han få slippa, och bara köra hopplopp i framtiden. Han är ju faktiskt 8 år (huvaligen) nästa säsong också. Vi får väl se.

Agilityloppet blev  tyvärr inte filmat då alla ens vänner ju är funktionärer :)
Men jag bad om att få hopploppet filmat - för jag tänkte att Mikko skulle göra ett sådär fint slalom igen, eftersom han också gjorde det på träningen sist.
Nu blev det dock inte alls så fint slalom :P
Jag tittade efter vart domaren höll hus, o Mikko höll på att tjuvstarta. Vi kom därför av oss lite redan innan vi börjat och sedan gick ju Mikko nästan ur slalomet, så jag kunde inte springa på så som jag tänkte o blindbytet blev lite halvdant. Men resten av loppet flöt på bra tycker jag. Det blev ett nollat lopp men vi fick tidsfel...
Men jag ser på filmen att jag borde kunna springa på mer. Ändå var jag helt slut när vi kom i mål! Jag får väl skylla på den tunga magen...



I övrigt gick det bra för fler hemmaekipage vilket var kul! Några vinster, och blev det inte det så blev det iallafall pinnar till flera klubbkompisar :) Kul!

Idag fick Vilde följa med till tävlingen, eftersom alla igår frågade var valpen var :P
Det var visst lika bra att jag tog med honom, för i början var han väldigt stirrig och ville hälsa på alla osv. Så det var bra miljöträning. Också bra burträning. Han vilade litegrann i buren såg jag iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar