tisdag 30 augusti 2016

Agilitytävlingarna i Strömsund

Äntligen har jag lite tid att skriva om helgens agilitytävling :)
Lördagen startade ju med regn och kuling. Mitt tält var borta, det hade blåst iväg och några snälla människor hade tagit fatt det och lagt det åt sidan :) Jag har faktiskt inte kollat än om det är helt...
När det var dags att köra agility hade man inte alls någon lust att ta av sig regnkläderna för att kunna springa.


Men i dåligt väder brukar det gå dåligt för andra medan Mikko o jag presterar som vanligt - och då har vi chansen! ;)
Till min stora glädje tog Mikko vippbrädan (efter ett kort litet övertalningsförsök) och sedan gjort han även ett hyfsat snabbt slalom! Vill höll oss inom referenstiden!
Detta ledde till en andra plats och EN PINNE!
Vår sista agilitypinne! Äntligen kan vi flytta upp i klass 2 efter 5 år med agility haha!


På eftermiddagen var det dags för ännu ett agilitylopp. Himlen hade spruckit upp lite, men det blåste fortfarande. Tävlingen var aldrig i fara, som i Piteå där de fått ställa in, som tur väl var. Jag tror att agilityplanen låg rätt bra till också, lite i lä. Ändå anpassades banorna förstås, balansbommen ersattes av andra hinder osv.
I detta lopp blev vi också nollade men fick retfulla 1,45 sekunders tidsfel!
Vi förlorar väl dels nån sekund att jag ändå måste be Mikko två gånger att gå upp på vippbrädan, och sedan gör jag av en konstig anledning ett blindbyte som jag inte alls tänkt göra egentligen, och dessutom gör jag det fel :P
Trevligt nog blev detta lopp filmat :)





På söndagen var vädret precis tvärtom. Vindstilla och solsken! Lagom temperatur.
Nu var det dags för hopploppen.
Vi gjorde ett bra första hopplopp där jag tycker Mikko tar slalom ganska fort. Trots nollat lopp hamnar vi ändå bara på en femte plats, och 20 sekunder långsammare än ettan! Oj oj.






Sista hopploppsbanan tyckte jag kändes jättesvår när jag banvandra, och inte på ett kul sätt, jag var inte alls taggad. Såklart klarade vi sedan den klurigaste svårigheten, men istället vände jag mig för mycket mot en tunnel, så Mikko stack in där och vi blev diskade och tog sedan kortaste vägen ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar