lördag 24 september 2016

Agility i v 33

Idag var det dags för debut i agility klass 2! I hopp har vi ju varit i den klassen ganska länge. Banorna var ganska enkla idag tycker jag. Men det var mycket snurrar runt hinderstöd, som inte Mikko är så bra på.

Men jag är nöjd med våra resultat!
Det var dubbla klasser idag, alltså fyra lopp totalt. Ena hopploppet klarade vi med noll hinderfel, ett med en vägran då Mikko tittade åt ett annat håll. Agilityloppen slutade med varsina fem fel. Första gången vägran på vippen, andra gången fel ingång i slalom.
Och väldigt långa tider förstås. Men jag är väldigt nöjd med resultaten. Men han hade gärna fått ta slalom lite fortare. Men det blir väl så när jag själv är så långsam förstås.

Jag är ändå så tacksam att jag kunde vanka runt banorna! Det är inte alla som klarar i v 33 :)
Vi har inte tränat på två veckor heller, så jag visste inte riktigt hur det skulle kännas. Så jag va försiktig i första loppet. Men det gick så bra så jag önskade nästan att jag anmält mig till imorgon också! Men sedan gjorde de andra långsamma tiderna att det hade känts ganska meningslöst att tävla imorgon, ärligt talat.

Men det var kul att vara med idag! Det hade blivit så långt uppehåll annars också. Men nu blir det välförtjänt vintervila för oss, så hoppas jag att alla mår bra till våren o att jag har lite tid att träna då igen!
Ja lite vinterträningen i trädgården kanske det kan bli också :)

Här kommer vårt nollade hopplopp o ett av agilityloppen:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar