fredag 16 september 2016

Vilde 6 månader

Min lille Vilde fyllde ett halvår förra veckan. På grund av att vårt internet i huset är väldigt svajigt har jag inte kunnat skriva något förrän nu.

Han väger runt 9 kg och är ca 40 cm hög. Han är alltså redan större än Mikko, men kanske inte så mycket som jag befarade ett tag. Stämmer det att de växer 10% till efter halvåret blir han large...

Han är fortfarande en riktig Vilde men kan numer gosa en stund o till o med njuta o slappna av några sekunder.

Förberedande agilityträningen går bra. Han har fått springa mellan två hinderstöd o jag har belönat framåt med boll. Han lärde sig fort var belöningen kom, men det tog ett litet tag innan han förstod att han måste springa mellan stöden för att få belöningen. Det jobbiga är att han är väldigt lättstressad. Jag försökte byta från boll till godis men det gjorde ingen större skillnad. Så vi har redan börjat träna sitt-starter o avslutar varje 5-minuters pass med att bara träna sitt-stanna kvar.

Idag fick han springa mellan hinderstöden 5-6 ggr o han klarade det varje gång!! Då stod jag ändå lite vid sidan o pekade bara ( o kastade bollen förstås). Superduktig Vilde!

Tunnel lärde han sig direkt, så det har jag inte tränat mer, eftersom jag inte vill att han ska bli tunneltokig. Men nu när han kan hopphindret ska vi nog börja träna slalom-allé så smått! Skulle haft bågar bara, det rekommenderas ju av de flesta (om inte alla)...

Börjar bli trångt i korgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar