fredag 2 september 2016

Veckan

Ja vilken vecka. Förra veckan slutade tråkigt nog med att pappa åkte in till sjukhuset. Och innan det riktigt ordnat upp sig så var det syrran som for in på sjukhuset (på Gotland!!) för att föda barn tre veckor för tidigt. Ojoj. Så nu är jag moster!
Allt har "slutat" lyckligt för alla :)

Men hur är det med oss då?
Vi trivs bra i huset. Det är så verkligen så härligt som jag alltid tänkt mig, att komma hem från jobbet, släppa hundarna lösa i trädgården, strosa ett varv, vattna jordgubbarna i växthuset, sätta sig en liten stund i solen o titta på hundarna som springer o busar.
Vi tar härliga morgonpromenader på skogsbilvägen där hundarna kan springa lösa. Som ni kanske sett på facebook har vi sett björnspår där. Spännande! Hur mycket älg som helst finns det här i krokarna också. Nästa veckan börjar älgjakten, så då får vi gå på byvägen istället.



I tisdags hade vi enhetsdag på jobbet, o fixade runt en fäbodvall i Marntallåsens naturreservat.
Det var en härlig dag.




Sedan drog jag igår ihop en after work med min arbetsgrupp, 8 av 10 kom så det var riktigt trevligt!
Men nu har jag blivit riktigt förkyld, så helgen blir förhoppningsvis lugn!

1 kommentar:

  1. Så trevligt det ser ut!
    Vi är så glada att ni trivs o funnit er till rätta. Härligt att det funkar så bra med hundarna och att de har en trädgård att rasa ut i. Kjell ( och du) har ju fixat så fint i hundhuset och hundgården åt dem. Jag tycker du ska lägga ut en bild på det också.
    Kristina

    SvaraRadera