söndag 25 september 2016

Alléträning


Trots att vi inte skulle tävla mer, sov vi över i Sundsvall inatt. På förmiddagen idag blev det besök på Ikea mm. Sedan i bilen på väg hem sover ju Vilde men Mikko är vaken o nervös (o åksjuk?). Så man kom hem med en väldig pigg hund o en väldigt trött.

Därför fick Vilde träna lite slalom-allé idag. Han är så jäkla duktig! Det är fjärde gången vi provar slalom, och han kunde redan ta allén i lite vinkel!
Vi tog ett kort pass såklart, o tog ett pass till efter middagen. Då kunde jag inte låta bli att sätta ett hopphinder framför också. Han är så duktig! Hopphindret söker han verkligen tydligt. Jag blev tvungen att hämta ut Kjell så han kunde filma :P Då missade Vilde såklart allen flera gånger haha, men till slut fick vi till det!

Så kul att träna med denna hund! Det gäller att komma ihåg att han bara är sex månader, jag vill inte sätta ihop allén till slalom innan han är färdigvuxen o har full kroppskontroll.
Men det är bra, då har vi tid att lära ordentligt från grunden. Och att träna fokuserat o jobba mot stressen han visar.



Jag har också bett min fiffige sambo att fundera på hur man kan göra egna slalombågar. Som ni ser på filmen har jag tillfälligt fått ta några band jag hittade i ladan.

Och Kjell kom såklart på nåt smart!
Vi borrade hål i slalompinnen, för att trycka i el-rör! :)
För att få dem helt stabila o inte luta mot marken, borrade vi igenom, satte en liten skruv så att det inte skulle åka igenom helt, o sågade av elröret på baksidan.

Nu ska vi bara köpa massa el-rör o göra 9 till :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar