söndag 25 december 2016

Juldagar

Jag saknar min släkt o familj väldigt mycket. Men efter riktigt trist december-väder bjöd Jämtland på detta julväder:

Härligt. Jag trivs så bra i detta landskap, det är hemma. Jag önskar bara att alla människor jag älskar bodde här...

Julafton firade vi i Strömsund! Hos Kjells föräldrar, o hans ena syster kom dit med sin familj. Molly har för snart tre veckor sedan fått valpar också, sååå söta!






Idag släpade jag med familjen på agilityträning i Granithallen! Kjell fick följa med som barnvakt. Men Albin somnar alltid i bilen, o brukar fortsätta sussa sött i babyskyddet (bilstolen). Så även idag, han sov hela tiden! Trots att hundarna förstås skällde för fullt. Men det är så bra i Granithallen, där finns en dörr att stänga mellan en fräsch liten kökshörna (vatten o micro) och själva träningshallen.

Vi gjorde lite enkel träning. Mikko fick börja med slalom, och så tränade vi lite hindersug.
 Vilde fick springa mellan hinderstöden. Han är SÅ DUKTIG! Och SNABB! Jag oroar mig lite för att kunna förvalta hans snabbhet, känner mig plötsligt som en så dålig handler... Men jag får väl gå en kurs till hösten, förhoppningsvis lyckas jag lära in alla hinder hyfsat i sommar.
Det känns som risk att Mikko får stå tillbaka lite hädanefter... Det är ju så kul att träna med Vilde, med hans vilja och iver! Men det är riktigt kul att ha två hundar också, eftersom de ändå behöver få vila ibland!

Underbart härligt att kunna köra agility igen iallafall! Klubben har ju ridhusträningar också men det känns lite kallt ( o dammigt) att släpa med Albin på... Dessutom blir det väldigt hög ljudnivå i ett ridhus fullt av skälliga hundar. Vi stödmatar ju Albin så jag kan ju faktiskt också lämna honom hemma med pappa, men ridhusträningarna blir ju ganska långa. Med körtid blir man nog borta typ tre timmar o det känns lite länge... Men vi får se, det är mycket vinter kvar här o Albin växer fort!
Inom kort har jag till att börja med iallafall ännu en tid bokad i Granithallen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar