torsdag 5 november 2009

Babbel

Det börjar bra...
Jag skulle prioritera Mikko nu, jovisst.
Det började med att jag fick kort lunch idag, och tyckte jag åt fort men blev ändå bara 10 minuter över åt Mikko... Då struntade jag i promenaden och lekte med honom de minutrarna istället och försökte köra slut på honom så gott jag kunde...
Som tur väl var gick jag inte i skolan till 16 idag åtminstone...
Och så fort jag kom hem tog vi lunchpromenaden då istället.
Och extra lång kvällspromenad nu.
Men skorna va ju lite mer tuggade på förstås...
Fast det är bara skosnörena :P Går att köpa nya.

Imorse kom det fram en engelsktalande man och frågade varifrån Mikko kom :P
"Eh he is from the south of sweden... Hundred miles from here" sa jag.
Han undrade om det fanns fler Shelties här för han hade inte sett någon förrän nu, så då sa jag att det finns fler i Umeå :)
Roligt att han såg direkt att de va en Sheltie, de flesta brukar fråga lite tveksamt om det verkligen är det typ :P

Igår la jag ett spår åt Mikko förresten!
Det var väl bara fjärde gången, och var riktigt längesen sist. Fast jag brukar göra en liten ruta och låta honom leta upp en leksak, så han visste nog ändå vad han skulle göra. Det var ett rakt spår o inte jättelångt, men han gick jättefint!
Riktigt målmedveten var han.
Gick nästan fort också ;)

Har någon några tips på smågrejer man kan göra för att aktivera sin hund på promenader, nu när snön snart kommer o man inte kan spåra o sånt där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar