lördag 21 november 2009

Sol! :D

Nu har smhi varit duktiga!
För trots att det igårkväll duggade fortfarande, vaknade jag idag upp till sol från blå himmel!
Precis som de lovat.

Så Mikko och jag tog långpromenad efter frukost. Hela Umeå hade vaknat upp, alla var ute. Powerwalkare, joggare, pensionärer med sina stavar, barnsfamiljer.
Och såklart hundägarna.

Mikko fick springa lös länge, så det blev lite hundmöten.
När jag såg att den andra hunden va lös och dessutom väldigt intresserad, satte jag Mikko vid min sida.
Men en gång gick Mikko några steg före mig, och vi mötte en softis i koppel. Jag behövde inte säga ett ord till Mikko! Självklart tittade han lite intresserat, men gick inte fram till hunden! :D Jag har en sådan underbar lite vovve!

Vi mötte en Sheltie också!
Ett lite äldre par var ute o gick med en. Jag blev lite skarp på rösten och sa "Mikko. Här." och då gick Mikko vid min sida.
Den andra Sheltien sprang dock fram till Mikko :P
Så utan vidare presentationer blev det bus och lek en liten stund.
Var en jättesöt liten kille, 2 ½ år. Hade Mikkos färg ungefär fast utan skuggning. Fina vippade öron. Någon cm mindre än Mikko var han också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar