tisdag 3 november 2009

Godisgömme

Idag fick Mikko för första gången söka godis i lägenheten.
Är ju perfekt när man pluggar, varför har jag inte gjort så förut??

Jag har nog trott at han inte skulle fatta och därför inte orkat gå in på det. När han va liten visade han nämligen ingen lust alls att använda nosen.
Men idag gömde jag frolic-bitar (alltså en frolic delad i mindre bitar :P) o de luktar ju så illa så jag behövde bara säga varsågod två ggr så började han leta.
Det var ju sysselsättning för flera minuter och jag hade gott kunnat gömma de mycket svårare!
Dock gick det ändå inte så bra att plugga samtidigt, man ville ju se hur det gick för han och han drog fram som ett tuff-tuff-tåg :P
Aldrig hört han sniffa och låta så mycket :P

Imorgon är äntligen terminens sista tenta över (förutsatt att det inte blir omtenta) och även om det blir mycket pluggande resten av terminen har jag lovat att prioritera Mikko!
Vi måste ta tag i lite träning på allvar.
Vill lära honom gå åt vänster/höger, men hur tränar man in sånt? Hm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar