söndag 5 december 2010

Julbak

Är det inte meningen att man ska ha tid att ta det lugnt på helgen? Varför blir det så att jag stressar mer på helgen än vardagar?
Det är väl just för att man hinna ta det lugnt, på nåt ironiskt vis...

Fast det har ju faktiskt varit en bra helg :) Lite trött o förkyld just nu bara. I fredags var jag i min roomie Micke på bio o såg Harry Potter :) Vi gick på en sen föreställning, filmen var inte slut förrän tolv. Sedan väntade vi en halvtimme på en buss som aldrig kom innan vi bestämde oss för att gå hem... Var hemma halv två på natten, puh!

Så blev sovmorgon i lördags. Sedan ut med hunden, frukost o allt det där. Städa o tvätta som man aldrig hinner annars. Städa akvariumet o borsta o klippa klor på Mikko. Sedan fick Kjell ta ut Mikko på promenad, eftersom han hade för mycket fri tid (=uttråkad) o jag vill hinna plugga en stund innan det var dags att handla med Kjell, så man kunde laga lite god mat o mysa sen.

Och idag var Kjell ute med Mikko medan jag sov som en stock. Sedan en god frukost i lugn o ro, diska undan och ut med Mikko. Sedan var klockan redan halv ett! Pluggade en stund innan vännerna kom för att baka pepparkakor och knäck :D
Sedan hem till en jättehungrig Kjell o äta en sen middag.... Och nu försöker jag hinna uppdatera bloggen innan jag somnar :P

Jag bakade pepparkakor med en Sheltie-form som jag fått av mamma, tycker det blev likt :)




1 kommentar:

  1. haha, läste rubriken och såg sen bilden av Mikko, kanske inte riktigt den bild jag förväntade mig efter rubriken! Men fin pepparkaka!

    SvaraRadera