fredag 16 september 2011

Andra pinnen!

Sitter här vid datorn med lite kaffe på spisen (bor man med en jämte är det kokkaffe som gäller). Ska försöka dämpa mitt extrema godissug och samtidigt hoppas på att koffeinet innehåller lite pluggmotivation! Och i väntan på det kan jag ju blogga lite...

Jag har ju inte berättat hur det gick på helgens tävlingar!
Jag var ju bara anmäld till ett lopp om dagen och var först inte alls taggad på att åka, men ju mer helgen närmade sig, desto mer kom suget! Och vilken tur att jag åkte!
På lördagen var det agility som gällde. Platta tunneln (som Mikko vägrar när det är fuktigt) var med under banvandringen, och även gungan. Annars var själva banan inte särskilt svår. Några små knepigheter i lite luriga svängar där det kunde vara risk att Mikko genade förbi nåt hinder, men inte svåra fällor eller så.
När medium körde igång såg jag att de tagit bort platta tunneln (pga regnet) och jag tänkte att vi faktiskt kunde ha en chans på denna bana...
Och känslan när man springer med är så härlig :) Man tar liksom varje kombination i full fokus och ändå väl medveten om att man ännu inte har något fel... Och sedan när man springer mot upploppet, är det bara att springa det fortaste man kan mot mål :D
Vi kom på tredje plats, och tog vår första agilitypinne och rosett!
Så nu har vi en pinne i varje klass :) Och därmed har vi uppnått ett mål i våra planer för 2011 :)



Man ser på Mikkos päls att vädret inte var det bästa :P

Sedan hopploppet på söndagen blev vi diskade. Jag gjorde världens sämsta framförbyte så han hoppade rakt in i mig och pga det så blev det helfel i slalom. Sedan trodde jag att jag skulle hinna före honom mellan två tunnlar och göra ett blindbyte, men jag var flera meter bakom Mikko så där missade han tunneln så det blev disk :P


Nu är det bara att ladda om inför tävling i Örnsköldsvik i helgen! Jag ser det nästan som årets sista tävling, men vi ska faktiskt anmäla oss till Jokkmokk i november också :) Men det ska bli lite skönt att få ligga lågt men agilityträning och tävling på ett tag faktiskt...

1 kommentar:

  1. Grattis! Duktigt med gunga och allt.
    Vill höra om denna helgen också! :)

    SvaraRadera