torsdag 1 september 2011

Inoff på hemmaplan

I tisdags var det sommarcupen i Umeå, Mikko o jag har ju inte varit med på de andra deltävlingarna, men var med nu. Mest på skoj för att få träffa de andra, och som uppvärmning inför helgens tävlingar i Östersund!

Bäst av två lopp räknades. Kul att för en gångs skull få köra samma bana :) Banan var inte så svår, den passade oss med många tunnlar :) Ändå gick det inte så bra (som vanligt) :P
Det blev fort fuktigt i gräset (och riktigt kyligt i luften) så jag var mest fokuserad på att inte ramla :P Utan tävlingsnerver mindes jag inte banan riktigt... Och när jag dessutom tappa bort Mikko i ett blindbyte blev det väldigt snurrigt :P
Andra loppet gick betydligt bättre! Ändå missade han slalomingången där. Och han vägrade platta tunneln i båda loppen... Alltså han har kunnat den en gång i tiden men nu har han vägrat den mycket.

Vi var ute o tränade idag en stund mitt på dagen också. Annars var det ju gemensam träning ikväll, och visst hade vi behövt träna en riktigt bana, och få tips. Men samtidigt så hinner man bara köra banan typ två gånger på hela kvällen... Och jag kände att vi behövde tillfälle att verkligen öva på något, inför tävlingen.
Först hade jag tänkt bygga upp en hel bana, men sedan blev det inte så ändå :P Det är ju så drygt att bygga bana själv... Och så kunde jag inte bestämma mig för vilken, valde mellan två olika. Det slutade med att jag ritade ihop en halv bana, av två knepiga kombinationer från banorna :) En riktigt svår slalomingång från en lagklass från umetävlingarna, och en hoppkombination från en klass ett hoppbana som vi hade svårt för på umetävlingarna. och så platta tunneln på slutet!
Jag vet inte om jag löste handlingen på bästa sätt i hoppkombinationen, men vi tog oss runt med hyfsat flyt iaf :) Och Mikko var jätteduktig. Fast slalomingången var riktigt knepig, ingen klass 1 ingång (hoppas jag!). Och platta tunneln gick väl sådär. Ibland sprang han igenom, ibland inte.
Får hoppas på det bästa i helgen helt enkelt :P
Hade sällskap till ön av Emma o Chili iaf, det var trevligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar