torsdag 8 september 2011

Inför helgens tävling

Min vovve är så duktig!
I tisdags tränade vi agility på ön själva. Satte upp bommen och en knepig slalomingång i en ring typ, med några hinder emellan. Slalomingångarna gick sådär, men när han väl gått in följde han hela slalomet jättefint, om än lite långsamt. Men bommen, där sprang över! Superduktig vovve!
Jag har fått höra tidigare att Mikko verkar bli osäker om jag går för långt före honom på bommen, men nu testade jag att springa före och mer kalla på honom, och vad han sprang :) Fast han sprang ganska bra även om jag gick precis bredvid visserligen :P
Men jag tror att han i tävlingssammanhang behöver att jag springer, så att han också håller farten och inte kan gå o drömma.
Gungbrädan gick han också över! Superfint första gången, lite mer tveksamt andra gången, men han stannade inte helt upp så jag behövde inte locka o pocka alltför mycket.

Idag har vi också tränat! Fick sällskap av Emma med Simba o Chili denna gången :)
Mikko o jag började med att gå över gungan två gånger, lite mer tveksamt idag än i tisdags. Sedan sprang vi över bommen, gick lika fort idag :)
Sedan testade jag vi att tråckla ett staket, det gick helt problemfritt. Fortsatte med nöta den svåraste slalomingången (ett hinder i nästan 90 grader vinkeln från höger, han kommer med fart och springer förbi eller hittar inte rätt port). Och så testade vi lite tunnel under A-hinder (riktigt svårt!) innan vi slutade. Mikko har varit sååå duktig idag!

Så jag känner att vi är hyfsat beredda på Pite i helgen. Dock gjorde jag en grymt irriterande upptäckt idag. Jag är ju bara anmäld till ett lopp per dag. Och det upptäckte jag idag. Har inte alls tänkt på det förut, och då har jag ändå varit inne o kollat inbjudan o pm osv flera gånger. ÅåååÅÅhhH! Det andra loppen är DM. Jag har tagit för givet att bara vissa kan anmäla till det, jag menar, distriktsmästerskap, borde ju vara de som har sm-pinnar typ :P Men nej, tydligen är den inoff(??) och alla får anmäla sig. Damn it. Har försökt ringa hela dan o fråga om man kan efteranmäla sig men kommer direkt till telesvar hela tiden...
Så irriterande.
Först var jag helt opepp på pite. Kändes som att det är så mycket nu, tävlingar varje helg, massa träning och så ridning 2 ggr/vecka på det osv. Jag hade ingen att bo eller åka med så det hela skulle bli svindyrt. Tänkte ställa in och stanna hemma o ta det lugnt o få lite ärenden gjorda istället. Men, så ska jag få bo och åka med snälla Lisa :D Och nu när träningar gått bra har jag varit ganska taggad faktiskt. Och så detta... Sitta i ett (troligtvis regnigt) pite långa, dryga dagar och bara köra ett lopp (på under en minut). Usch...
Men, min sambo är ändå bortrest så vad ska jag sitta här o glo för? Kan lika gärna åka med :)
Dessutom hoppas jag på att träffa Jenny, var ju ett tag sen nu :)

Så.
Detta ska jag göra i helgen:
*Springa!
*Inte peppa med så väldigt pipig röst, utan mer go!
*Våga satsa! Årets näst sista tävling, vi har absolut inget att förlora :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar