fredag 16 mars 2012

Härlig fredag

Idag har det varit en såndär riktigt härlig fredag!
Jag har suttit hemma och tagit lite extra gott förmiddagsfika till exempel. Och Mikko o jag har gått sammanlagt tre timmar. Duktigt av oss tycker jag!
Ida, Mitra och Nessie följde med oss runt Nydalasjön i finvädret.

Jag o Mikko väntade på dom ute. Jag tänkte att det kunde vara skönt att sitta i solen en stund. När jag kom ut blev jag dock fundersam över hur jag tänkt. Ville jag sätta mig i en slaskig snödriva?
Men så upptäckte jag att det tinat fram en stor fläck med gräs intill huset, där kunde jag sitta på en stenplatta!
Det går så sjukt fort nu! Igår regnade lite dessutom, snön bara rinner bort. Såhär brukar det ju annars vara kring min födelsedag... Som är om en månad!
Idealvinter tycker jag. Kallt och snö i januari - februari och sedan vår! Härligt. Det hade gärna kunde fått vara lite kallare och vitare i december, men man kan inte få allt. Och nu är det ju vår :D




Måste sätta en plupp i örat, inga sånna där finnspets öron!!! Det är supersött på en finnspets men Mikko är ju ingen sådan ;) Fast han är söt med vinden i håret.








En enda sak grubblar jag över idag... Mikko travar snett. Ser man honom rakt framifrån springer han liksom med baken lite "utåt". Jag har lagt märke till detta tidigare i vinter. Det ser lite stelt ut men ser man traven från sidan ser det fint ut. Ida lade också märke till det. Undrar om det bara beror på att han är rädd för att halka eller något sånt, om det är hans naturliga travsätt eller om han är stel någonstans?

1 kommentar:

  1. hmm... kan vi inte ses snart o jämföra travstilar då? har grubblat på simbas ett tag också...

    om du godkänner hans finnspetsöron alltså.. :)

    SvaraRadera