söndag 18 mars 2012

Lördag-söndag

Dags för helgrapporten!

I lördags vaknade jag klockan sex, och kunde inte somna om! Mikko fick komma upp o gosa en stund, men klockan sju gick vi upp!
Vi tog den vanliga morgonpromenaden men joggade halva :) Vi tog första mini-jogging-rundan i onsdags. Får nog bli en kortare runda till innan vi kör igång ordentligt... Det känns som att min kropp behöver det. Sedan är det fortfarande is på stora delar av vägen, vilket gör att man känner sig som i en Snurre Sprätt film, ni vet när de springer sådär på stället...

Efter frukost ville Kjell träna på gymmet, så då tog Mikko o jag en promenad till! Kändes ganska bra att ha avklarat både morgonpromenaden och lunchpromenaden före kl tio ;)
Mikko var ganska glad åt att få vila efter det, när Kjell o jag åkte ner på stan. Jag köpte bland annat en ny klotång. Jag visste att det behövdes men jag visst inte hur väl det behövdes förrän jag använde den nya idag. Oj så lätt det gick att klippa! Kunde göra superdupertunna kloskivor :P Jag har haft lite problem med Mikkos klor sen i somras då jag slarvade med att klippa dom. Har inte riktigt lyckas få dom så korta som behövs eftersom pulpan vuxit ut, och jag är lite feg med att klippa... Har nämligen råkat klippa Mikko i pulpan nån gång. Och då har jag ändå klippt hans klor en gång i veckan (ibland oftare!) för att försöka få ner dom. Men nu vågar jag klippa dom lite kortare, när jag har en ny klotång o kan klippa lite lite i taget :)

Jag köpte ett mini-ben åt Mikko också, jag tänkte att han skulle tycka om det.


Jag glömde ju dock ta med i beräkningen att Mikko vill kunna hålla benet mellan tassarna när han tuggar, och det var ju svårt med det här benet... Hans favorit är supertunna penn-lika tuggben. De ska helst vara tunnare än en blyertspenna!


Idag har varit en ganska normal dag.

Förutom att jag vaknade före sju idag också, så det blev en ovanligt tidig söndagspromenad.

Måste vara ljuset som påverkar mig, i januari sov jag ju bort halva dagen... Sedan gick jag ju förstås o la mig tidigt igårkväll eftersom jag varit uppe så tidigt... :P

Efter morgonpromenaden tog Kjell o jag förmiddagskaffe i solen och snön vid sjön. Sedan har det mest varit en slentriansöndag här hemma, med tvättid och sådär. Jag har haft kokkött på spisen halva dan också (det fick koka i fem timmar!!) och just nu reducerar jag vattnet till en köttbuljong... Husligt värre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar