måndag 19 mars 2012

Pomeranian eller jaktlabbe?

Åh jag vill ha en valp!
Har alldeles för mycket att grubbla på just nu, vill ha något att muntra upp mig med! Choklad gör mig tjock (knappast uppmuntrande) när jag får ett hus med trädgård att plantera vackra blommor i vete fåglar, så - hundvalp!

Jag tror det är våren som gör det... Jag vill alltid skaffa mig diverse djur när det äntligen börjar bli skönt att vara ute :) Idag har det dock varit värsta bakslaget med äckelsnö... urk.

Frågan är hund nr 2... Vilken sort?
Jag är sjukt sugen på en minihund, som man kan bära i ena handen! Så sjuuuukt söta! En liten pomeranian kanske?
Skulle vara kul att testa om de är så svåra att uppfostra som det verkar, när de står i koppeländen och tuggar fradga när Mikko går förbi :P (beror kanske mest på osäkerhet?).
Och så är det så söta på agilityplan, små hoppande pälsbollar!




Fast å andra sidan har en kompis berättat om sin kompis pomeranian som ramlade ner för ett trappsteg eller soffan eller var det var, och var tvungen att avlivas pga skador. Vill man ha en så ömtålig hund?
Sedan har jag ju sagt att jag inte vill ha en "utställningshund" utan en hund som ska jobba...
En jaktlabrador kanske?
En i klassen har en sån och jag har sett några på agilityplan. De är så blänkande svarta och smidiga!
"Vanliga" labradorer är lite för grova för min smak men jaktlabbarna är så smäckra och läckra!
Tänk att ha en hund med driv! Som verkligen vill jobba! Som springer över gungbrädan på agility, som kastar sig fram i spåret, som går hur lätt som helst att motivera med godis och leksak!








Men till syvende och sist... Se på den här lilla skönheten, vem kan motstå?
Älskade Mikko!
Sheltie passar ju mig perfekt, så det blir nog en sån till i slutänden :)
Han älskar ju också spår! Och han skulle göra vad som helst för mig (och jag för honom).
Någon gång i framtiden, när jag vet hur livet kommer te sig inom den närmsta tiden...
Kanske nästa sommar...
Men OJ vad sugen jag är!

2 kommentarer:

  1. Det är svårt att välja visst är det? :p

    Men och andra sidan, men man fastnar lätt i vissa spår. Och vad gör väl det? ;p

    SvaraRadera
  2. jamen det borde väl gå! nästa vecka är jag (konstigt nog) än så länge ledig ALLA kvällar!! det var längesen sist.. så det är väl bäst att vi bokar upp nån av dom?

    SvaraRadera