tisdag 3 april 2012

Angående snön

Man skulle ju kunna vara effektiv sista timmen innan Kjell kommer hem, istället för att blogga. Men man måste väl få njuta av den sista studenttiden?
Jag skyller på alla i klassen som gick runt o önskade Glad Påsk idag, eftersom vi inte har något mer schemalagt. Då tror man ju att man är ledig??
Men det är ju faktiskt två arbetsdagar kvar... Eller 1 ½ iaf... Fast jag har bara en fråga kvar på hemtentan så det är ju lugnt :) Imorgon har jag inbokad klipptid och jag tänkte se en kompis som ska presentera sitt exjobb. Och på torsdag jobbar Kjell bara halvdag så vi åker kanske tidigt till Jämtland då :) Så då är det ju typ påsklov nu...
Problemet är bara att jag är före alla andra med hemtentan (eftersom jag absolut inte vill göra något i påsk) så jag kan inte fråga nån annan hur de tänkt eftersom de knappt börjat. Så det känns som risk att jag får göra om allt på torsdagmorgon för att jag tänkt fel :P

I övrigt är jag inte så bitter över snön idag. Jag har haft underbara lunchpromenader igår och idag. Det går inte sura när man har klarblå himmel och gnistrande snötoppar omkring sig.
Och så har det ju redan börjat smälta bort på de plogade vägarna i solen. Men inte alls i skuggan. Men lite irriterande ändå att det här bara förlänger perioden av blask och gegga... Nåja det är en liten tröst iallafall att det tydligen är lite kallt o blåsigt i söder också ;) (fast man vet ju ändå att en solig dag där nere nu betyder typ sommar, medan här har vi mycket lera o grus kvar att vänta...)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar