söndag 1 april 2012

Träningssugen!

Igår till frukosten bläddrade jag igenom senaste numret av Brukshunden - som var ett extra bra nummer eftersom det var tema agility :)
Bland annat var det intervju med domaren som dömde i Nordmaling i somras, och de banorna var med som exempel. Riktigt kul att jämföra vad hon tänkt var svårigheten i banan, och sedan titta på min anteckningar från den dagen.
Det visade sig att jag gjort exakt det felet hon ville testa :P

Jag blev så sjukt träningssugen också! Ville helst springa ut o bygga en agilitybana på en gång. Och gå spår också!
När det blev dags för promenad tog jag med några extra godisbitar så att Mikko o jag skulle kunna öva några tricks. Jag glömde dock bort att det inte är härligt maj-väder här som det var på alla träningsbilder i tidningen... Dessutom hade det varit en klar natt/morgon så det var fortfarande minusgrader ute, så jag hade alldeles för tunt med kläder på mig... Vilket ledde till att jag frös hela rundan o bara ville tillbaka in så fort som möjligt :P Så det blev inte ens någon trickträning.
Snacka om att jag var bitter hela förmiddagen, när jag tänkte på att de söderut i Sverige säkert haft agilityhindren ute i MINST två veckor eller något... Har ju varit barväder i ca en månad där nere. Fuskigt!
Jag vill träna ute! Med vilopaus i det svala gräset till fågelsång. Jag känner inte för att vara i inomhuslokalen mer med Mikkos skärande skall ringandes i örat...

Men på eftermiddagen tog vi långpromenad med Ida, Mitra och Nessie i solskenet iaf, det var härligt :)

Sedan igårkväll satt jag o tryckte i mig chokladbollar och sedan jordnötter, och tittade på Gladiatorerna. Inte bra att titta på svettiga människor samtidigt som man trycker i sig onyttigheter... Då blev jag sugen på att träna min egen kropp!
Mikko o jag joggadej u hela vår runda i tisdags, men sedan kom ju sambons förkylning ifatt mig... Har haft lite ont i halsen på morgnarna men det har inte blivit mer än så. Igår morse kunde jag knappt prata, jag var alldeles hes. Men det gick över det också efter en stund.
Och idag kände jag inte av någonting så Mikko o jag tog en joggingtur :)
Det var skönt.
Och tur.
För ett par timmar senare började det snöa. Det toksnöar just nu.
Har säkert kommit 2 deci eller något?
Sluta snöa!

1 kommentar:

  1. Jag har inte fått senaste! Tror jag. Dumt med tio adressändringar posten blir seg då!

    Är också träningssugen! Vi måste träffas och träna i sommar!

    SvaraRadera