måndag 30 april 2012

Avundsjuk?

Jag hade iallafall varit avundsjuk på mig själv om jag suttit i Umeå just nu... Även om jag förstått att ni i Umeå också har fint väder :) Snön kanske redan är helt borta?

Här är allt underbart iallafall!
Hittills har jag hunnit klippa gräset, fika på uteservering (i jacka), bränna mig i solen (lite på armarna), äta rabarberpaj på hemmaplockade rabarber, träna lite agility på den nyklippta gräsmattan osv.




Hitills har vi bara träna miniagilitypass på fem minuter med 4-pinnars slalom och vår minigungbräda. Det går bra, han är superduktig :) Jag hade tänkt köra lite hoppteknik också idag, jag inbillar mig att det är bra om han får en chans att bygga lite hopppmuskler innan sommarens träningar kör igång på allvar efter vintervilan. Men vi joggade imorse och även om det inte tar direkt hårt på Mikko är det väl lika bra att sprida ut träningen lite, så vi sparar hoppandet till imorgon.

Istället har jag lagt ett spår! Ett svårt spår. Vi brukar ju oftast gå spår i skog med mossa men nu ligger det i hagen med lite nytt gräs och gamla löv. Dessutom gick jag en liten cirkel och lite zickzack, ska bli spännande att se hur han löser det!
Jag tror det har fått ligga en timme nu, så det är väl dags att ta sig ut i solen igen då!
Efteråt tror jag vi ska sitta och titta på hönsen som pickar i gräset, och äta en glass (jag iallafall). Kanske får jag se Sädesärlan igen som nyss hittade massa Mikkohår att bygga bo av. Eller kanske ser vi de där ursöta Stjärtmesarna igen :)
DETTA ÄR LIVET :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar