onsdag 21 augusti 2013

Sjuk och pigg?

Det är svårt att komma ihåg att Mikko är sjuk... Han är ju så pigg!
Idag tog vi en träningskvart på klubben. Han fick springa över gungan 3 ggr, sedan slalom typ 3 gånger, sedan lite push&pull...
Och Mikko var så otroligt pigg och taggad! Rusade över gungbrädan och genom slalom!
Och så hade jag en stor godisbit kvar och jag tänkte att vi kunde springa över gungbrädan en gång till då, så får han den sista biten. Att jag aldrig lär mig!
Självklart halkade en tass av, han snubblade till och blev såklart livrädd... Gick faktiskt upp på den igen efter lite lock och höll svansen högt, men jag är ändå lite rädd att det kommer sitta kvar till nästa gång... Men sedan är det nog glömt igen.

Jag minns dock att han är sjuk när han står och kissar i 1 minut på morgonen. Jag överdriver inte. Imorse gnällde han (vilket han aldrig gjort annars) och jag blev tvungen att rusa ner för alla trappor med tandborsten, och ut i trädgården. Under tiden han kissade hann jag borsta klart tänderna! Snart måste jag ringa o dubbelkolla med veterinären om detta verkligen är normalt, så det inte är något annat fel på honom...
(Hon jag stod med i köket i lördags hade ju fått ta bort sin sexåriga sheltietik då hon fått fel på njurarna, vilket visade sig genom att hon drack o kissade mycket...)

Vi hade ett litet möte inför Kallingedagen idag också, där vi ska vara med på en kort agilityuppvisning. Och tydligen ska vi köra rallylydnad och några freestyletricks också! Det kan bli mycket spännande :P
Får se om Mikko håller sig på planen denna gång ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar