söndag 23 mars 2014

Hipp hipp hurra!

Idag fyller min lilla valp fem år!
Kan ni tänka er?? Han är ju typ medelålders...!


Bilden är från vår morgonpromenad imorse, jag vaknade och tänkte att det va nog tid att stiga upp, men klockan var bara 06:50! Så Mikko o jag tog en extra lång morgonpromenad före frukost, 1 ½ timme gick vi och lyssnade till fåglarnas morgonkonsert som kommit igång ordentligt för säsongen!

I eftermiddag var det dags för årets andra agilityträning utomhus.
Förra veckan var ju första utomhusträningen med några shelties och lite andra träningskompisar, och Mikko var totalt övertaggad och helt hopplös ofokuserad...
Det gick knappt att få kontakt med honom i det läget, han låser helt. Hjälper inte att säga till på skarpen eller försöka vara supderduperrolig... Det är så tråkigt att träna med honom när han är såndär, det hjälper ju inte vad jag än gör...

Idag var det några träningskompisar som kommit tidigt och redan byggt en bana när jag kom, för de skulle iväg på annat sedan. Och de andra kom lite sent för de hade varit iväg på annat de med. Så Mikko och jag kom lite i ett "glapp" så det var betydligt lugnare och mer fokuserat idag. Skönt.
Han var mycket duktig. Sprang till och med själv bort till gungbrädan och över! Det ni.
Och superfint slalom. Och plötsligt kan jag göra bakombyten vid tunnel, när lärde han sig det?? Han klarar också lite trixiga hopp, jakkos osv.
Det känns som att han är stark på hindren inför denna säsongen och det känns riktigt bra.
Det hjälper tydligen bara att bestämma sig för att satsa på agilityn?!

Då är det bara den där lilla detaljen med fokus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar