söndag 9 mars 2014

Vårtecken!

Vilken härlig vår vi har här i helgen!
Jag har planterat lite blommor ute i krukor, Mikko o jag har tagit härliga promenader i vårsolen, och idag har vi dessutom flyttat ut hindren på klubben igen! Det ultimata vårtecknet!


Fast vi tränade lite i ridhuset först. Mikko var otroligt taggad, han blev otroligt stissig när han kände igen sig, nästan tur att vi inte ska träna i ridhuset mer...
Men han var ändå väldigt duktig. Idag var vi inte så många, så vi byggde upp två banor, en hoppbana och en agilitybana. Agilitybanan var lite småknepig men hoppbanan var riktigt svår! Men vi tog oss igenom den efter några försök ;) Det började med att jag ville träna kombinationen från Älmhult som jag ritade upp sist. Sedan byggde de andra på med riktigt svåra kombinationer!
Vi klarade iallafall ut att snurra runt första hinderstödet denna gång, och klarade även de andra klurigheterna tycker jag!
Han var dock lite om sig och kring sig (övertaggad som sagt) och när han började bli lite trött sprang han rakt förbi en given tunnelingång, för att fortsätta runt och skälla på de andra hundarna.
Jag har fått sagt till mig att Mikko måste få göra misstag, att jag ska uppmuntra när han tar initiativ. Och jag har blivit mycket bättre på det. Men nu röt jag faktiskt till på honom ordentligt så att han skämdes lite, för det där vill jag inte tolerera! På tävling ska ju allt vara kul o då vill jag inte göra det, men det kändes ganska skönt att få säga till ordentligt nu och sen fortsätta den roliga träningen.

Fullt 12-pinnars slalom gick också mycket bra, om än lite långsamt. Men så var det också det sista vi gjorde, och det känns på i Mikkos o mina ben att springa på det tunga ridhusunderlaget!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar