lördag 1 mars 2014

Slalomträning

Förra helgen satt jag o pluggade, jag missade tyvärr agilityträningen... Det tar mycket tid, att jobba heltid och få för sig att plugga en kurs på halvtid!
Jag har ju läst lite företagsekonomi på Skogis också så jag tror jag skulle kunna glida igenom hyfsat lätt men det är faktiskt ganska knepiga grejer...

Hursomhelst.
Jag har satt upp 4-pinnars slalom och några hinder i trädgården nu. Jag har nog haft det upp i snart två veckor nu. Har tränat 3-4 slalom när jag kommer hem från jobbet (för att fånga det sista dagsljuset). Det har gått bra, slalomet har fått stå kvar på samma ställe och så har jag ökat svårighetsgraden genom att flytta hopphindren. Poängen är ju bara att han ska lära sig att självständigt söka upp slalom (och ta rätt ingång).
Slalomsug har han verkligen fått! Han tycker det är superkul.
Kjell har fått stå godisvakt vid skålen efter slalom.
Idag tog Mikko riktigt svåra slalomingångar självständigt. Han vet precis att han ska springa till slalomet och var ingången är.
På dessa två veckor har jag ökat svårigheten 3 ggr, men då har vi också missat att träna ett par dagar. Imorgon ska jag flytta slalomet till en annan del av trädgården, och då är min tanke att jag ska göra en väldigt lätt slalomingång. Börja om från början liksom. Men kanske att jag kan öka svårighetsgraden lite fortare nu?
Jag har väl en tanke om att flytta slalomet varje helg.
Fulla 12-pinnars slalom kan vi ta på träningarna med klubben!

Imorgon är det dags för inofficiell agilitytävling i Älmhult. 1 ½ timme bort vilket känns lite långt för en inoff men vi behöver ju miljöträningen...
Det ska bli riktigt spännande att se hur han tar slalom imorgon. Går han in självständigt? Kommer han tycka 12 pinnar är för långt och gena?

Ikväll ska vi se Melodifestivalen ihop med mina kusiner, och jag gissar att min morbrors plottvalp är hemma, så Mikko får nog busa en del ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar