fredag 7 mars 2014

Slalomträning

Här kommer lite film på vår slalomträning.
Jag tycker det går väldigt bra, vet inte riktigt vad det är som gör att det går så bra nu jämfört med tidigare... Men då har jag nog mer fokuserat på svåra slalomingångar vilket inneburit att jag måste hjälpa honom in i slalom, nästan knuffa honom in i slalom med knäet eller dra honom i nosen!
Nu har jag haft mer tålamod och låter honom börja väldigt enkelt och söka upp slalomingången självständigt...



Det gick så bra idag att jag försvårade det lite (vet inte om det syns att jag flyttat hopphindren?). Men han missade en gång så jag fick hjälpa till med att "dra ner" honom lite:


Imorgon tränar vi nog likadant tror jag, på söndag flyttar jag slalomet igen (och då blir det superenkel slalomingång tills han lärt sig hitta rätt igen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar