onsdag 27 augusti 2014

Agilityträningsgrupp

Idag har vi varit på agilityträning med en träningsgrupp!
Det var anmälan till en träningsgrupp med max 14 deltagare, som bygger bana på onsdagkvällar. Vi har idag byggt en agilitybana och en hoppbana, och upplägget var att vi körde varje bana två gånger var.
Det är perfekt för oss, det är precis sån här träning vi behöver! Banvandring o sedan köra banan, med störning av hundar runt omkring och på banan bredvid!

Första loppen var jag lite nervös och Mikko lite stirrig... Men i övrigt gick det bra. Han flög igenom slalom! Har aldrig sett nåt liknande! Och felfritt varje gång.
På agilitybanan fick han springa över vippbrädan, och fick massor av godis. Jag höll emot såklart och sänkte den sakta, sakta. Det gick bra. Han är ju så taggad med så mycket hundar runt omkring så han hinner inte tänka på att vippen är läskig, och det är ju bra :)
Jag kom faktiskt tidigt till klubben för att hinna köra vippen några gånger först, men det var fler som tänkt liknande så det gick ju inte. Jag får åka ut o träna vippen o andra svårigheter vid andra tillfällen istället. Målet är ju fortfarande minst två agilitypass i veckan. Och nu har jag ju ett fast pass varje onsdag, det är bra!

Sista loppet gick såklart bäst ikväll, o visst blev jag sugen på att köra fler gånger efteråt...
Men jag tänkte att det var bra att sluta medan det gått bra o både Mikko o jag har en bra känsla i kroppen. Han kan ju tröttna ganska fort. Men nästa gång när allt inte är så nytt o vi känner de andra lite, så kan vi köra några fler gånger.

Men på söndag ska vi ju tävla! Bara inofficiellt förstås.
Det var ju dubbla klasser så jag anmälde mig bara till hoppklasserna.
Förhoppningsvis ska jag få till ett vipp-träningspass innan dess också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar