måndag 25 augusti 2014

Helgpromenader

I helgen tog Kjell bilen upp till björnjakten, så Mikko och jag blev lämnade i Jönköping bil-lösa!
Så det blev mycket promenader. Det finns ju några stadsnära naturreservat här i Jönköping, som jag tänkte titta på.

I lördags tänkte jag gå bort till Strömsbersskogen. Vanligtvis brukar jag ju promenera med Mikko före frukost på helgen, nu tänkte jag att jag kunde ju ta med mig frukost o fika i skogen. Så jag fyllde termosen med kaffe, bredde en macka o så gav vi oss ut. I regnet... Det regnade hela vägen bort, och det var ingen rolig väg genom ett industriområde... Det tog lite längre tid än jag trodde att gå också... Så det blev en sen frukost... Jag tittade mest bara in i reservatet, fikade och gick hem... I sin helhet var vi väl ute fyra timmar.
Hemvägen gick lite, lite fortare för då hittade jag rätt cykel/gångvägar o de var trevligare än genom industriområdet :)

På kvällen var vi på tjejkväll med några från jobbet, middag o vin, det var mycket trevligt!! Men inte lika kul att åka nattbussen hem med Mikko, o massa fulla studenter...

I söndags tog vi lite olika promenader... Jag har hittat en runda vid Dunkehallaån jag fått rekommenderad, den är mysig! Med vatten och gammal bruksmiljö... Det blir en lagom promenad på under en timme.
Den enda tråkiga är att det är så mycket trappsteg, och Mikko är lite halvdålig på att gå i trappor...


På morgonen gick vi vid naturreservatet Rocksjön! Det blev iallafall bara två timmars promenad, mer lagom än lördagen :) Och solen tittade äntligen fram!
När jag skulle ta bilden vid bron, tittade jag över axeln för att se att jag inte stoppade upp någon, tog fram mobilen och tog bilden... Och precis då skulle iallafall någon powerwalkare tränga sig förbi... Och trots att det var fint o mysigt runt sjön så hördes hela tiden den tunga trafiken... Nä, jag trivs inte riktigt i stan ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar