tisdag 3 mars 2015

Balansträning

Jag såg på Lisas blogg att hon länkat till ett you tube-klipp med att träna pilates med hund på pilates boll. Det såg kul ut, och hade varit bra träning för Mikko. Jag har ju varit så dålig på att träna upp hans balans!
Fast när han var valp fick han ofta balansera på stockar i skogen och hoppa upp på parkbänkar och liknande, som jag läst i tidningar att man skulle göra. Men jag tog det liksom aldrig steget längre, som jag i efterhand sett att många vänner gjort med sina hundar. Kanske gav jag upp lite när jag märkte att han var dålig på det och lätt blev rädd.
Dog parkour verkar ganska kul och jag har ju flera lekplatser ganska nära, jag borde kanske försöka mig på det mer.

Mikko har ju också ganska dålig bakdelskontroll, jag har börjat den där övningen nån gång när de med framtassar på en upp-o-ner-vänd hink ska förflytta sig runt med baktassarna, men det var svårt och tråkigt så jag gav upp, men det vore kanske bra att ta upp det igen.
"Nästa hund" tänker jag alltid :P

Minst en gång i veckan går vi iallafall förbi lekparken med en vinglande gunga, och nästan varje gång tränar vi där (utom  ett par gånger när jag varit så trött att jag haft huvudvärk, varit på dåligt humör eller helt enkelt glömt godiset).

Kunde inte låta bli att filma igår o visa :) Hihi lägg märke till att han nästan ramlar av på slutet, som sagt det där med balansen :P


Klippet visar också tydligt vilket underbart väder vi har här 6-7 dagar i veckan. Regn och mörker.
Men det är på gränsen nu, idag hann vi äntligen ut innan det var beckmörkt! Och inte regnade det heller :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar