lördag 28 mars 2015

Vårig lördag!

Efter en vecka med riktigt kalla vindar och en del regn, kom våren tillbaka idag!
Jag har inte alls haft lust att träna agility i veckan...
Men imorse tog Mikko och jag en tur ut till klubben. Det är så härligt att höra fåglarnas morgonsång!
Kunde inte låta bli att filma ett litet klipp, bara för att få med fågelsången!


Jag fick ta av mössa och vantar när jag plockade fram hindren, och jackan tog jag av när vi började springa!
Vi körde ett ganska kort pass som vanligt. En kort bana som kombinerade vippträning, korta slalom och "ut" på hinder. Det gick bra.
Mikko blev varm och trött och jag hade glömt ta med vatten. Måste börja ta med det nu! Så vi slutade och tog en promenad i skogen. Vi gick i sakta mak, och nästan direkt fick jag ta på jackan igen. Sedan fick jag ta på även mössan o vantarna, det blir kyligt i skuggan!
Jag såg en av mina favoritfåglar, en liten gärdsmyg skuttade runt bland buskarna, och satte sig på en kvist och sjöng! Jag har aldrig sett de när de sjunger innan :)

När jag kom hem efter några ärenden på stan, hann jag fika i solen på balkongen!
Sedan tog jag o Mikko en promenad i stadsparken, o tittade på alpackorna, minishettisarna och lammen! Och på barnfamiljerna som grillade :)
Jag såg också årets första fjäril, en citronfjäril såklart!

Angående agilityträningen blir det ofta spontanträningar nu, det vill säga oplanerade träningar... Jag borde nog göra upp en plan efter varje avslutat pass, vad jag behöver träna nästa gång... Så att jag liksom redan har en färdig plan, kanske t.o.m. uppritad bana!
Hm, vad behöver jag träna på nästa gång nu då...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar