söndag 22 mars 2015

En söndag i mars

Imorse kollade jag facebook och insåg att jag missat en agilitytävling inte alltför långt bort... Först ryckte jag bara på axlarna åt det, men sekunden efter blev jag riktigt besviken - Mikko kan ju sköta sig så bra på inomhustävlingar, tänk om han hade tagit sin sista pinne?? Men sekunden efter det insåg jag att det nog är bra om vi låter bli att tävla agility tills vi kommit igång med träningen och vippbrädan sitter...

Nu har jag iallafall bokat in mig på ett par tävlingar fram i maj!

I övrigt händer inte så mycket, vi tog bilen ut och provade en ny skogspromenad idag.
Det var mulet idag,vi såg några tussilago och blåsippor men de hade stängt kronbladen i kylan! Det kan nog vara fint att gå där om ett par veckor när grönskan kommit igång på marken och fåglarna håller igång, eller ännu längre fram när löven slagit ut!




Annars är soffhäng en ganska vanlig syn hos oss på söndagar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar