tisdag 29 december 2015

Länge leve Blekinges gröna jular!

Julveckan i Blekinge bestod mest av att gå nästan 6 km varje morgon, och sedan fika, varvat med att fixa lite i köket och ligga på soffan! Och umgås med familjen och alla släktingar.
Och träna agility förstås!

Det var ju sommarvärme (10 plusgrader) när vi kom ner, så det var ju bara att plocka ut agilityhindren i trädgården! Jag tränade mest ut runt hinderstöd, eftersom den grundträningen inte funkat för oss riktigt på kursen. Och så blandade vi upp litegrann med slalom och vippbräda. Vippbrädan kastade han sig glatt över, men så nöjde jag mig också med att ha den på näst lägsta nivån. Det blev väldigt korta pass (ca 10-15 minuter?) men vi gjorde det 4 av 5 dagar så det är jag ändå nöjd med!
Jag tycker det gick hyfsat bra, jag försökte tagga upp honom med en pipleksak. Han peppas av pipet men är sedan helt ointresserad av leksaken och vill bara ha godis. Det där med att göra en leksak med intressant genom att byta med godis funkar iaf inte på Mikko... Hans favoritleksaker blir ointressanta om han nån gång fått godis för dem, då förväntar han sig bara godisen. Nåja, det viktiga är ju att han får en belöning han gillar. Men det är svårt att peppa o tagga med godis...


En liten sen julhälsning från oss!

Mys på hotellrummet!
Vi delade upp både nerfärden och hemfärden med att sova på hotell ca halva vägen (Uppsala och Gävle). Det blev ju ändå ca 6 timmars bilåkande (utan inräknad paus) varje dag. Och trots hotellnotan blir det billigare för oss än att köpa 2 st flygbiljetter...! Lite tråkigt bara att två dagar går åt men men... Man kommer fram hyfsat pigg iallafall.

Sedan var ju meningen att Kjell o jag skulle jobba nu i mellandagarna, men vi har varit rejält förkylda bägge två...
Men imorgon orkar jag nog pallra mig in till jobbet och fixa lite grejer inför månadsskifte och årsskifte...
Bjuder på ett par bilder jag tog igår när jag o Mikko tog en liten promenad. Solen och alvedon gjorde att jag orkade vanka runt en liten stund, med en vilopaus på en parkbänk :)


Mikko med Frösöbron i bakgrunden.

  
Och is på Storsjön äntligen!
Hoppas den får tjocka till sig o ligga nu...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar