torsdag 31 december 2015

Årskrönika

Ja man ska ju sammanfatta året såhär i slutet av december, och kanske blicka framåt också?

Vad gäller planer för 2016 så får det väl bli samma som vi har i många, många år: komma upp i klass 2 i agility, och starta i någon rallylydnadstävling!
Ett delmål är att få upp fart på Mikko på agilityplan (utan att slarva med hindren).

Förut brukade jag sammanfatta året med samma frågor. Jag tittade bakåt och hittade för år 2011. Tydligen har jag inte gjort dessa frågor sedan dess?
I år plockar jag tillbaka traditionen iallafall! Jag tycker det är rätt kul, och nu kan man ju jämföra vad jag skrev för 5 år sedan eller mer! Det händer ju faktiskt lite...
Fast några frågor har jag bytt, som kändes löjliga eller där svaret bara blir det samma (jag kommer troligen inte ändra klädstil från "jeans o tröja" under resten av livet).

Vad gjorde du 2015 som du aldrig gjort förut?
Sålt en lägenhet.

Gick någon i din närhet bort?
Nej tackolov

Vilka länder besökte du?
Inget

Vilket datum från 2015 kommer du minnas, och varför?
Förlovningsdatumet förstås! Eh, 5e mars tror jag...?
Och såklart syrrans bröllop... eh 17e oktober?

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2015?
Jag har nog ingen särskild låt som soundtrack till detta år...

Vad gjorde du på din födelsedag?
Oj jag minns inte. Kjell köpte en prinsesstårta från ett bageri som inte var så god minns jag! ;)

Hur kommer du minnas sommaren 2015?
Det blir nog att jag "sommarjobbade" med EU-stöds-kontroller, och att det endast var två veckor semester (varav en på Gotland). Och att Mikko sprang bort förstås, usch!

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Alla mina nya kollegor i Östersund!

Höll du några av dina nyårslöften
Hade inga

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej inga nya bebisar i år.

Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016?
Hoppas det blir mer umgänge med folk än det varit under hösten.
Sedan självklart en valp... Och ett hus!!!

Vad var din största framgång 2015?
Att jag till slut fick jobb i Jämtland.

Största misstaget?
Inget

Har du varit sjuk eller skadat dig?
En riktigt otäck förkylning just nu... Sista slängen av vinterkräksjukan i mars fick jag också, hoppas jag slipper den nästa år!

Bästa köpet?
2 paket ekologiskt kaffe till bra extrapris på Coop?

Vad spenderade du mest pengar på?
Att flytta

Vad gjorde dig riktigt glad?
Att få jobb i Jämtland. Och träna agility! De tre felfria loppen i Söråker var ju kul...!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har nog varit generellt sett lyckligare i år.

Vad önskar du att du gjort mer?
Varit bättre på att höra av mig till vänner.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag är fortfarande lite för bra på att ta ut olyckan i förskott, men samtidigt behöver jag få bli riktigt ledsen och besviken för att sedan kunna skaka av mig... Att sedan allt går bra i slutänden gör det ju dessutom mycket roligare! ;)

Hur tillbringade du julen?Julkalas med släkten hos moster.

Hur ska du fira nyåret?
I Strömsund, med bara vovven och sambon (och förkylningen).

Vad fick dig att må bra?
Mikko, Kjell, vännerna, familjen, släkte.

Vem saknade du?Alla fina kollegor (och vänner) i Jönköping och även Ronneby...!

Och så är det ju alltid lite kul att jämföra, så (nästan) samma frågor för 2011 här, 2010 finns här och för 2009 (och 2008) finns här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar