måndag 18 januari 2016

Snösöndag

Åh vad jag längtade efter mina skidor i helgen!
Men de ligger tyvärr i Strömsund...
I söndags tog vi oss ut i skogen iallafall! Vi fick pulsa en promenad i snön, istället för att skida.
Sedan grillade vi korv iallafall! Tyvärr blev det en sån där grej som var mysigare i tanken än i verkligheten...
Det började snöa ganska mycket, veden va sur så det tog tid att få riktig eld (och glöd), korven blev mest svart utanpå och kall inuti, jag frös om fingrarna och fick ketchup i hela ansiktet...
Haha nä jag tror nästa korvgrillning får vänta till vårvintern när det är riktigt skönt ute!

Gomorronsol över Storsjön!

Mikkos skugga i morgonsolen






Skabben har förresten äntligen blivit bättre!
Det har inte spridit sig över magen mer, utan snarare blivit bättre. Och jag såg honom bara klia sig en gång igår.
Skönt! Och idag är det äntligen dags för dos nr 2!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar