tisdag 16 februari 2016

Tacksamhet

Jag skrev ju lite sist om att leva i nuet.
Igår var det strålande sol o gnistrande snö, o jag kom på för sent att jag kunde ta långlunch... Jag saknade lite tiden när jag var student, då man lätt tog långpromenad i finvädret i lugn o ro, och pluggade på kvällen istället med en kopp te.
Men jag får vara tacksam över att det var fint väder idag också! Och idag tog jag mig tid för långlunch :) Tacksam över att ha ett jobb med flextid.
Tyvärr har jag ändå svårt att koppla bort jobbet, och är liksom stressad över att hinna tillbaka trots gott om tid. Det där med nuet ja...


När det var fritt på cykelbanan så långt jag såg både bakåt o framåt kastade jag bollen några gånger :)

Jag vet inte var det är som gör att jag tycker det är en sådan häftig känsla att promenera på isen.
Det borde vara samma känsla att gå över ett fält?
Men även igårkväll när jag gick i en stjärnklar kväll och såg stadsljuset på ena sidan o gatulysena på Frösön på andra sidan är det så härligt att bara stå där o andas in atmosfären.


Jag är också så oerhört tacksam att jag har min lilla Mikko! Så tomt och meningslöst livet måste ha varit tidigare?
Jag längtar så mycket efter valp, men jag är så glad att jag har Mikko också! Han blir alldeles sönderpussad nuförtiden. Det blir han kanske alltid förresten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar