måndag 8 februari 2016

Umeå!

I helgen har vi varit i Umeå! Och bara hälsat på!
När vi kom till Umeå på fredagkvällen var det -20, när vi vaknade på lördagmorgonen var det nollgradigt. Det snöade hela lördagen, så vädret var inte så trevligt. Jag hade tänkt ta en promenad runt nydalasjön men det blev alltså inte av. Men annars spelade ju inte vädret så stor roll när man har en "helg i stan".
Först hade jag ju tänkt prova att träna i Umeås nya fina hall, det hade varit så kul att träna med mina gamla hundvänner! Men hallen är ju brukshundklubbens, så man ska ju vara medlem för att träna, vilket jag förstår. Sedan hade jag nog då tänkt att åka utan Mikko, så Kjell o jag kunde gått mer på stan o sådär. Men vi har ju smittat svärföräldrarnas hundar med skabb (innan vi visste att Mikko hade det, har köpt medicin åt dem nu) så eftersom vi inte hade hundvakt fick Mikko följa med!

Först på lördagen bjöd jag (typ) hem mig till Ida o Nils! Där fick jag semla, mums!
Det var roligt att Mitra verkade känna igen både mig o Mikko! De verkar visst ha ganska bra minne, vovvarna! Jag tyckte ju Mikko tittade extra mycket efter den söta kooikertiken vi brukade se i Jönköping, o det var nog inte bara inbillning av mig!

Sedan fick jag lunch hos Julia, lyxigt värre! Mikko var med förstås.
Många timmar blev det hos var o en, med massa snack.

På kvällen gick jag ut o käka ihop med Kjell o hans gamla kollegor, det va trevligt. Men jag gick tidigt tillbaka till hotellet o Mikko.

Det var en trevlig helg. Hade hoppats på att träffa nån mer vän, men så blev det inte denna gång.
På hemvägen stannade vi till i Strömsund också förstås.

Jag är ju verkligen sämst på att hålla kontakten med mina vänner. Det var 2-3 år sedan jag sist träffade de jag träffade i helgen! Det blir väldigt tydligt när jag inte visste riktigt var de bodde, och var osäker på om jag fortfarande hade rätt nummer... Men jag försöker verkligen bli bättre på det. Försöker fortsätta hålla kontakten med mina vänner i Jönköping nu... Telefonsamtal är inte riktigt min grej men sms håller iaf relationen i liv... Och jag är glad att helgen i Umeå blev av. Det var nära att sköt upp o ändrade datum, men det är ju så lätt hänt då att det rinner ut i sanden...
Jag tycker så mycket om Umeå (och de som bor där förstås) så nu ska det väl inte gå 2-3 år innan vi kommer nästa gång!

Nya kulturhuset i Umeå, jag gillar kanske den äldre stilen på Umeås hus bättre...

Mikko o jag tog en promenad utanför vår första lägenhet! Där bodde vi ju inte de sista åren i Umeå, o då bodde ingen kvar där, så det var nog 5-6 år sedan vi var just där... Först kändes det lite konstigt. Jag mindes inte heller att det var så tätt med träd där... Jag mindes också hur kul det var att vi var flera som bodde i det där "kvarteret" o hur mycket vi umgicks hela tiden...
När jag promenerade ner mot universitet kändes det nästan som vanligt ;)


Vi hade supertjusig utsikt från hotellet, som vi tyvärr inte såg så mycket av. Antingen var det mörkt eller snöyra ute!

Och så renarna utanför Bjurholm på vägen mot Strömsund, precis som i gamla tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar