fredag 11 september 2009

Återväxtinventering

Idag hade vi första fältdagen, och idag fick Mikko följa med eftersom vi cyklade ut till ett hygge!
Där skulle vi återväxtinventera. Mellan 8-14 sprang vi runt på det där hygget, mätte och kontrollerade, räknade plantor, gick fram o tillbaka, fram o tillbaka.
Hade varit ruskigt intressant ha ha en stegräknare på sig faktiskt!
Jag blev lite orolig för Mikko, är lite nojjig när det gäller överansträngning o sånt... Han brukar ju ännu sova en hel del om dagarna, men under de timmarna sov han knappt 5 minuter under vår korta lunchpaus.
Och på eftermiddagen var han faktiskt riktigt trött, bara gick en bit ifrån, kämpade på över stock och sten (mest stock, massa pinnar o massa högt gräs :P).
Men har är ju faktiskt snart 6 månader och ska väl tåla lite... Jag får inte dalta för mkt med honom.

Här är Mikko och Micke ;)


Sedan var jag tvungen att rusa till kåren, för att ha lite genomgång om vad som gäller i helgen för oss som har kafeét. Där blev Mikko överfallen av tre tjejer från klassen som erbjöd sig vara hundvakt ;)
Och när jag gick ut i köket för att kolla lite, så stod Mikko på bardisken när jag kom tillbaka!



Angående hundvakt så frågade jag Micke (som tidigare erbjudit sig) om han kunde vara hundvakt i helgen. Jag hade väntat mig ett tveksamt "ja..." men fick ett "Ja!".
Han tycker så mkt om hundar och tycker bara det är kul, känns riktigt bra! Han är min räddare i nöden, när han kunde vara hundvakt både lördag och söndag!

Imorgon ska vi bara baka mellan 8-12 ungefär, men på söndag ska vi vara där 8, sedan stänger fiket 16, och efter det blir det väl några timmar till att diska undan osv.
Ser faktiskt fram emot det lite nu när det har ordnat sig med hundvakt.
Jag tycker om att baka och servera. Hoppas jag får stå i kassan mycket också på söndag, och flörta med alla killar haha ;)
Sen så är det ett härligt kiillgäng som ska va där med mig, känns bra.

Livet kanske inte är så tokigt ändå. :)
Kanske till och me dkan ordna sig med den där resan, vem vet?
Synd bara att alla som erbjduer sig vara hundvakt går i min klass :P

Nej nu ska jag väcka Mikko (som fortfarande ligger däckad) och ge honom sin mat!
Jag är så glad att det är mig han följer med hem, han gör mig så lycklig!
<3

1 kommentar:

  1. Haha, Jocko hade jag glömt att den hette :P Men jo den hittade jag med, han står på tur för tvättmaskinen ;) Hittade även en grå kanin, handdocka, som jag har för mig att jag använde rätt mkt när vi lekte med våra handdockor. Du med din hund och den andra.. en räv? Eller vad var det för djur?

    SvaraRadera