onsdag 9 september 2009

Dålig dag

Den här dagen började inte bra...
Somnade med huvudvärk igår, vaknade med huvudvärk imorse...
Hade dessutom glömt glasögonen, upptäckte när jag kom till skolan, knappast bättre för huvvet...

Sedan gick jag hem (ut med Mikko o sen lunch) och räknade lite.
Sen kom Jenny och räddade mig! ;)

Vi gick ner på stan med hundarna.
Det värmde mitt hjärta att se Mikko, för första gången verkligen leka med en annan hund, utan att vara försiktig :D
På stan försökte vi träna lite lydnad, med störning.
Sedan åt vi glass ;D Riktigt varmt o skönt väder idag jue! Jag var helt paff.

Tyvärr blev jag tröttare än Mikko av att vara ute några timmar, o nu har jag verkligen inte lust att fortsätta plugga...
Motivationen ökar inte direkt av att det blir fel hela tiden... Så tröttsamt...
Så är jag lite irriterad på de kursansvariga också, så jag blir lite sådär "Jag ska fan inte plugga!" *lägger armarna i kors*
Även om det knappast går ut över lärarna att jag inte pluggar, bara över mig :P

Det är nämligen så att man inte får ha med sig hundarna ut i skogen längre.
Så det som förut var härliga fältdagar, då man kunde ta med hunden och få den aktiverad, har nu istället blivit ett problem.
Detta pga av att någon i klassen under mgi är allergisk.
Men ingen i min klass är ju allergisk! (alla älskar hundar)
Och på vanliga bussar får man ju ha med sin hund?

Förra hösten hade jag med mig både Rask o Ebba vid nåt tillfälle tex. Men nu när jag skaffat egen hund är det alltså slut med sånt.
Kul! Va ska man göra med hunden när man är borta 8 timmar??
Men det är inte det värsta...
Vi ska vara borta i fem dagar.
FEM DAGAR!
Får fortfarande inte ha hunden med, inte i bussen o på ett boende (I DALARNA!) får hundar inte vara.
Okej?!? Vad ska jag ta mig till då??
Det är ju obligatoriskt med, det är alla fältdagar. Är man inte med får man inte kursen godkänd.
Får de göra såhär? Vad hade de gjort om jag varit ensamstående mamma, vem skulle hämta/lämna bebis på dagis o var skulle bebis sova på natten?

Det ger mig huvudvärk!
Och så ovanpå detta fattar jag inte alls räkneuppgifterna... Därför vill jag inte plugga nu, trots att jag inte kommer kunna ta igen nåt i helgen, för då måste jag vara i kafeét, eftersom alla måste tjäna pengar till Europa-resan vi ska göra nån gång i framtiden (man kan köpa sig fri för 4000:- spänn eller nåt sånt).
hela lördagen ska jag baka på kårhuset, och hela söndagen ska jag sälja fika.
Och hunden då?

Less!


Nej nu bjuder jag på lite roliga bidler från idag istället! :D
Kolla in Ebba som simmar!
Jag har aldrig sett henne ens doppa tassarna, hon brukar hålla sig på trygga meters avstånd från kanten :P Men ankornas skull hoppade hon i!!!




1 kommentar:

  1. Gud vad drygt att ni inte får ha med hundarna längre! Fattar inte vad det ska vara bra för? Om man är ute så känner man väl inte av dem om man är allergisk? Jag har tur jag som hann gå ut skogis innan det knasiga förbudet.

    SvaraRadera