måndag 14 september 2009

Helgen som gått

Jag var verkligen helt slut i fredags efter att ha vandrat omkring på det där hygget hela dan...
Men det var bara att pallra sig upp kl 6 på lördagen, för att äta frukost och lämna Mikko hos Micke o va på kåren kl 8.

Bakade mellan 8-14, tydligen var vi snabbare än de förra helgen ;)
Men vi hade mycket flyt hela helgen, skönt.
Jag gjorde massa baguetteröror och bakade fem morotskakor bland annat. Ont i rygg o fötter när jag kom hem.
Som tur väl var så var Mikko också helt slut, låg däckad hela eftermiddagen!
Han hade visst fått åka kanot med Micke hihi. Annars hade de tydligen inte gjort nåt speciellt, men det var väl mkt nytt.

Klockan 20 den kvällen var jag redo att gå o lägga mig, men höll mig vaken lite till och drog på inflyttningsfest hos Micke o två andra klasskompisar som nu flyttat ihop i en större lägenhet :)
De hade de väldigt fint.

Mikko var med då också, och blev självklart festens mittpunkt ;)
Han charmar ju alla, men det brukar alltid finnas nån (kille?) som inte bryr sig om hundar, hur söta de än är.
Men inte i min klass!
Det var ju bara klasskompisar på festen (med att undantag för en skogsmästare) och alla klappade Mikko och undrade va han var för ras osv :)
Jag stannade bara nån timme och var hemma innan 23.

Sedan var det upp kl 6, och gå bort till Micke igen haha!
Var på kåren mellan 8-17.
Jag fick stå och servera folk dryck, typ jucie och sådant (väldigt många ville ha vatten, lite bakis kanske?? haha).
Det var kul, för då fick jag stå o le åt alla killar utan att ha ansvar över pengar ;) hehe.
Och så fick jag vara bossig och ropa "Mer vaniljsås!" eller "En kanna äppeljuice till!!" till de i köket.
Nä men det va roligt, var nog mer folk från universitetet än slu.
Såg bland annat den charmigaste killen i min kör, som aldrig känner igen mig.
Och den snygga killen från buggkursen, som även bott granne med mig. Han kände igen mig innan jag lyckades placera honom... Hade visst flyttat nu.

Igårkväll var jag helt slut såklart, mer ont i fötterna än om jag gått en hel kväll i högklackat!
Var plågsamt varje gång jag skulle locka med mig Mikko och skutta lite! *aj*

Mikko hade haft det bra igår också.
På morgonen hade han blivit så glad i trapphuset, och jag va nästan rädd att han inte skulle vilja följa med mig hem på kvällen...
Men han blev så glad när han såg mig!
Då blev jag så oerhört glad!!!
Det var för en gång skull inte jag som lämnade bort en hund, utan att han till mig, och det var mig han blev gladast av att se!
Det var det bästa på hela helgen ;)

Micke o killarna fick lite överblivna kakor som jag köpt loss från fiket, som tack för hjälpen.

Igår somnade jag redan halv tio, hur ofta händer det?!?
Sov till sju imorse, har varit så pigg och uitvilad!
Härligt :)

Som pillemausarna säger därhemma: "Skönt att jobbet börjar igen så man äntligen får vila upp sig!"

(För er som inte är från Karlskrona: Pillemausarna är arbetarna på Varvet (Kockums) hemma i staun)
;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar