torsdag 17 september 2009

Inventeringsteori

Så har man varit duktigt och pluggat två hela eftermiddagar/kvällar.
Sedan upptäcker man att man har pluggat på helt fel saker! Kul!
Jag trodde det var så att tentan nästa vecka var på allt vi gått igenom ditills (som det brukar vara?).
Men tydligen skulle vi inte ha tenta på plantering o det utan baaaara på inventeringsteorin.
Så jag kunde lika gärna ha gjort nåt kul igår o förrgår med andra ord :P
Nä får hoppas jag kommer ihåg det i 1 ½ månad till nästa tenta då.
Nu är det bara detta som gäller:



Idag har jag bokat in Mikko på hundpensionat, den där veckan vi åker bort med skolan.
Det blir nog bra...
Jag hade frågat ett par vänner o de skulle fundera på det, och jag hade gärna sett honom hos nån av dom. Då vet man att han får uppmärksamhet och gos.
Samtidigt vill jag inte att det ska bli någon annans ansvar en hel vecka, för att jag har skaffat hund...
Och jag litar visserligne på mina vänner men saker kan dyka upp...
Nu vet man iaf att har får sina tre promenader på bestämda tider osv.
Så får jag hoppas att han får en trevlig granne i hundgården, så han inte känner sig ensam den övriga tiden!

Idag var Ida o jag en liten stund på brukshundsklubben.
Mikko var väldigt stirrig och ofokuserad... Han har lärt sig att se redan i bilen nu var vi är nånstans när vi kommer dit o stirrade upp sig redan då såklart o sen var det noll fokus på matte och full fokus på allt annat :P
Så vi passivitetstränade en del, men tränade lite "nära" o så också.
Vi provade bommen i agility också, det gick fint.
Och han sprang igenom tunneln själv också! :D

Han älskar redan agility, blir helt uppskruvad... Är väl för att man springer runt o håller på... Och jag kan inte låta bli att skratta åt sötnosen!
Och sedan somnade han i mitt knä ikväll när vi kom hem och jag pluggade lite till...
Vad jag älskar honom!


Men jag förstår inte hur en väska fylld med hårda, knöliga saker kan vara så skön att man bara måste ligga på den o inget annat??
Den tunna hallmattan i bakgrunden är också en favorit, varför ligga på den tjocka mjuka filten liksom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar