tisdag 15 september 2009

Skogsmannavisa

Nr 50 i Skogisvisor, 11:e upplagan.

Vi äro skogsmän vi, i lycka som i nöd
och skogsmän ämna vi förbli intill vår bleka död!
Trogen vänskap knyter mellan oss ett band
och vackra flickors kärlek har skogsman i sin hand.
Du gamla kära skog, du som vår kärlek tog,
du skog, ja skog, ja skog.
Susa susa jävla skog!
Vi får ändå aldrig nog!

(ja fast byt ut "skogsmän" mot "skogskvinna" och "vackra flickors" mot "vackra pojkars" ;)

Jag läntar ut i skogen!
Det var sånt underbart väder imorse, klarblå himmel, krispig luft och en sol som förgyllde de gulnande löven!
Jag vill inte sitta inne i en föreläsningssal...
Tur att man har en hund iaf, som gör att man har en ursäkt för att ta skogspromenader!
Nu var det riktigt varmt också, fick ta av jackan.

Men det räcker liksom inte riktigt till...
En väl upptrampad stig, och trots att jag hade Morgonpasset i p3 i lurarna på mp3n imorse så hördes morgontrafikens tunga dån i bakgrunden...

Jag längtar ut i riktiga skogen!
Jag vill se berg och älvar!
Jag vill sitta på en stubbe, dricka en kopp varm choklad och se ut över en höstgyllene skog!
Hade jag inte haft för mycket kommande helgen hade jag frågat nån klasskompis om man kunde följa med hem till vackra Jämtland...
Men jag måste plugga, och ska ju iallafall ut i skogen med valpkursen då!

Idag började en av klasskompisarna prata med Johan om att han ska följa med ut o jaga nu när han köpt vapen.
De hade tydligen skjutit något tidigt imorse.
Jag kunde såklart inte låta bli att klaga på att jag önskade att jag också vatt ute o jagat.
Då sa de att jag borde följa med nästa gång.
De är så söta! :) Jag vet ju när det gäller de killarna, att det inte bara är tomma ord, trots att vi aldrig umgås utanför skolan.
Men det är ju det där med tiden... De är ju ute halva dan o om det skjuter nåt måste man ju hjälpa till i slakteriet sedan =P
(man kan alltid hitta en ursäkt..)
De har tydligen skjutit en hel del på skolans marker, en kille i klassen har skjutit en 17-taggare och en 4-taggare, på samma ställe, för samma hund!!!

Här i tv4-reportaget om älgjakt är förresten en av killarna jag snackade med i dag med, så kolla in detta om ni vill se en av mina kurskamrater!

Nej men här skulle jag ju inte sitta!
Nu är lunchen slut!
Måste ta tag i pluggandet nu. Måste hinna handla lite också o sen är det valpkurs ikväll. Ikväll har vi socialträning på stan, jag som längtar ut i skogen... Men man ska väl vara glad ändå att det inte regnar :)

Puss o kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar