onsdag 23 december 2009

Dan före...

Plusgrader, men snön ligger tappert kvar.... Hurra!
Såhär såg det ut tidigare idag när jag smygfotade Josefin o Mikko genom rutan :P


Har julstädat idag o klätt en egen liten gran också.
Var flera år sedan jag hade någon lust att pilla med sådant, men nu har jag ju varit hemma så länge så jag kände mig liten o energifull igen ;)
Konstigt att på sommaren går jag inte alls tillbaka till samma fjortis som jag gör på julen... Kanske har med mörkret att göra lite också?

Sedan blir det så grymt mycket minnen, när man öppnar gamla lådor med julsaker, som bara öppnas en gång om året...
Fula tomtar man målat för sisådär 20 år sen (jisses va jag är gammal!) osv.
Och så har jag alltid gillat att skriva små meddelanden till mig själv haha!
På lådan med mina små julgranskulor hade jag skrivit ett killnamn, för att jag ville kolla hur jag skulle associera senare, om jag ens kom ihåg namnet.
Det gör jag, han visade sig vara dum i huvudet o skickade konstiga sms :P

När jag sedan skulle slå in lite julklappar, satte jag på min Linkin Park-cd jag fick i julklapp nån gång för en hel del år sedan...
Det är min julmusik det ;)
Så satt jag där o började nästan gråta på nytt för att mitt liv är världens tråkigaste och jag aldrig någonsin kommer få gifta mig med Eljiah Wood haha (näe det gjorde jag inte...denna gången).

Hm hm ja och lilla Mikko han går runt här som en osalig ande när alla vi andra springer fram o tillbaka, fram o tillbaka, o städer o grejar.
Fick leka lite med kusinbarnet idag också det var ju väldigt roligt!
Han blir helt slut dessa dagar, sover som en stock just nu!

Här är han när jag smög in honom från köket till mitt rum för att fota lite:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar