tisdag 22 december 2009

Julstök

Livet fortsätter sin gilla gång.

Jag har sovit så sjukt mycket!
Det började med att jag sov 9 timmar de första nätterna här, för att sedan bli nästan 10 timmar nån natt, till att jag sov mellan 22-09 inatt, alltså elva timmar!!!
Som sagt, helt sjukt. Inte direkt som att jag behöver ta igen nån sömn heller...
Inatt måste jag nog försöka sova lite mindre, va väldigt seg o nästan ont i huvudet idag ju.
Men det blir så, är rättså lugnt här på landet, finns inte så mkt att göra så då sover man :P

Äventyren här består ju av, som igår, att putta upp en granne som hamnat i diket med bilen, för att hon skulle akta sig för lastbilen som hon fick möte med på vår lilla grusväg...

I förrgår var vi på middag hos mammas arbetskamrat från Bulgarien, fick MYCKET och GOD mat som förut :D
Och Mikko fick busa med 16-åriga dottern Elis. Märktes att hon vill ha hund...
Minns den känslan, men det är ju faktiskt värt att vänta på!

Igår köpte jag sista julklappen på stan och sedan var jag på bio.

Idag har vi först haft kusinbesök från min äldre kusin med sina barn på 2 år och 5 månader.
Måste bara få berätta hur duktig Mikko var!
Jag sa "sitt" åt honom i köket, för jag tyckte det va onödigt att han skulle springa ut i hallen o jaga upp sig o hälsa på dom medan de försökte ta av sig skorna.
Fick säga åt honom två ggr, eftersom han var väldigt nyfiken på avd som försiggick därute.
Men sedan när de kom in satt han snällt kvar.
Och när 2-åringen gick fram till Mikko, och ställde sig rakt framför honom (utan att riktigt våga klappa) för att se vad som hände, satt Mikko snällt kvar, och bara vädrade försiktigt efter honom.
Så otroligt duktig han är, att kunna motstå frestelsen i det ögonblicket att resa sig upp och lukta på pojken!

Sedan har vi ju också haft nån sorts skiva uppsatt här i köket eftersom Mikko ska hålla sig där och inte får vara i resten av huset.
Men 2-åringen ramlade och slog sig (nästan) när han skulle försöka klättra över, så vi tog bort den.
Och Mikko, han hade tydligen förstått att han måste vara i köket!
Ananrs hade jag nog trott att när vi tog bort den, så skulle han tro att det betydde fri passage ut i resten av huset.
Men nej, han stannade i köket, stod och tittade efter oss när vi satt i soffan.
Inte en enda gång försökte han gå över!
Då var jag stolt!

Sedan nu har vi varit hos yngre kusin Robin och träffat alla andra kusinerna, och gjort julgodis! Trevligt värre.
Hockeytricken går hem, vi fick göra "modo" två ggr hehe.

Imorgon måste jag julstäda, och klä granen och sådant.
På kvällen är det dags för "lillejulafton" med kusinernas på pappa sida och farmor&farfar och så förstås.

1 kommentar: