lördag 19 december 2009

Massor av snö

Det var bara första natten Mikko gnällde, sedan verkade han redan förstått att det inte var så farligt att vara i köket :)
Dock vaknade jag igårnatt och hade ont i armen nåt så djävulskt eftersom jag tagit vaccinet, var tvungen att ta alvedon för att kunna somna om! Sedan kände jag mig lite halvrisig igår, ont i huvudet och allmänt seg/trött.
Men idag är jag piggelin! :D
Lite öm i armen bara men känns knappt.

Igår tog Mikko o jag lugn dag, långpromenad, fixa lite enkelt julgodis och sedan åt vi sen lunch/tidig middag hos Björn och hans schäferblandis Maja.
Mikko o Maja träffades ju en del i sommras. Hon är väl ingen jättefavorit hos Mikko, eftersom hon är ganska stor och "hårdhänt" och intensiv.
Men igår gick det mycket bättre, Mikko var inte så rädd och Maja var inte så intensiv, även om hennes sätt att leka är att försöka brotta omkull Mikko, vilket han inte tycker är särskilt kul :P
Men då gömmer han sig bara under en stol, och därifrån kan han bitas o slå tillbaka lite med sina små tassar hihi.

Idag vräker snön ner (fast nu har det nog lugnat sig).
Och vi skulle ut o pulsa i snön i jakt på julgran :)
Vi hugger ju alltid gran hos morbror, och tittade in där.
Mikko var självklart med, och fick hälsa på Laika (tax/drever) och Ronja (beagle).
Mikko o Ronja hade nog gärna kunnat leka lite ihop, Ronja verkade lite sugen och även Mikko, hon var ju i lagom lekkompisstorlek.
Har dock aldrig sett en hund bete sig som Laika :P
Hon viftade på svansen, och skällde honom rakt i örat!
Det var inte en lekinvit. Det var heller inte direkt aggressivt.
Hon bara stod där och skällde i högan sky. Vet inte om hon kanske ville att han skulle flytta på sig eller något? Markera på nåt vis?
Tydligen hade hon gjort på samma vis mot Ronja när de skaffat henne.

Idag ska jag åka till Nybro och träffa lite kompisar :) Ska bli väldans trevligt.
Men Mikko får stanna hemma. Känns onödigt att släpa med honom på massa bilåkande, och dessutom är en kompis rejält allergisk så han har det bättre hemma hos mamma o pappa :)

Åh, nu åkte grannen äntligen förbi o plogade vägen, trevligt!
Hoppas det inte kommer så mkt mer nu så man kommer fram på vägarna.
Räcker ju med den vi har tycker jag :)
Hörde dock att det nog skulle bli töväder snart, usch o fy hade ju varit så fiiint att få ha det såhär till jul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar