lördag 26 december 2009

Mikko och Pasi

Idag traskade Mikko o jag i skogen lite bakom huset.
Nu när det inte kommit någon ny snö på länge (utan den gamla håller på att regna bort) så såg man rådjursspår överallt och Mikko nosade och nosade och nosade.
Sedan ställde han sig plötsligt och tittar in mellan träden, och börjar skälla.
Helt uppenbart ser han något, men om det är en mus eller en älg, det har jag ingen aning om. Jag försökte kolla men såg ingenting.
Det kan ju ha varit så att han bara kände doften från något också.
Men sådär brukar han bara skälla på större saker, typ får och hästar, så jag trodde det var något i den storleken iallafall.

Hur som helst, så vill jag inte att han ska spåra rådjur och hålla på, så jag började leka med honom. Kastade en pinne som han fick leta upp, så att han blev fokuserad på mig och min doft igen.
Det funkade bra, han lyssnar alltid på mig, även om han stannade upp och såg in mellan träden nån gång.
Vi busade och stojade i ngåra minuter iaf, sedan går jag vidare.
Efter typ tre steg ser jag fem-sex vita rådjursrumpor skutta in i skogen :P
Så man ska alltid lita på sin hund!

Idag har jag varit på hockey också!
HV71 - Luleå.
Det var en bra och spännande match! Mycket fart. Första perioden var riktigt bra, i andra perioden hände inte så mycket.
Håve vann med 2-1 men det var riktigt spännande på slutet när Luleå tagit ut målvakten!
Sedan var det också lite smågrinigt i matchen, och på slutet, efter slutsignalen, låg alla plötsligt i en stor hög och slogs! Vad som egentligen hände där vet nog ingen :P

Pappa o jag satt på rad ett, det var ganska ok platser. Jag tycker om att sitta långt fram så man ser hockeyspelarna ordentligt, de blir inte bara små gubbar i skydd och hjälm.
Men rad ett var kanske lite väl långt fram, man såg inte riktigt vad som hände i hörnet vid kortänden på samma sida...

Jag brukar bli arg på mina killkompisar när de påstår att jag bara gillar hockey pga alla snygga killar. Men idag måste jag nog erkänna att jag blev lite distraherad av att Pasi Puistola hade sin position precis framför ögonen på mig hela tiden... hade det inte varit för plexiglaset hade jag kunnat ta tag i honom o ge honom en puss ;P
Nä men jag har varit lite svag för honom, han är charmig med sin mumintrollsdialekt, och han är så söt i intervjuer, brukar skratta lite blygt. Plus att han är skicklig förstås! ;) Gjorde en bra match idag.

Apropå plexiglas förresten. Det finns springor mellan skivorna, och idag tryckte en lulespelare upp nån håvespelare mot sargen precis där jag satt, och jag fick en dusch av något jag nog hellre hoppas var svett än spott...
Oh yeah!

Voutilainen gjorde en härlig comeback efter skadan. Lance Ward nmärktes att han va tillbaka också kan man säga :P Ledin gjorde också en hyfsad match :)
Teemu Laine och Andreas Andersson måste också nämnas!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar