onsdag 3 mars 2010

Dragträning

Har provat att låta Mikko dra en halvliters flaska full med vatten inomhus.
Tänkte att det var lättare än de stumma skaklarna på vagnen, bara så att han känner att han har en liten tyngd därbak och något som skrapar lite.

Han verkar inte alls rädd för flaskan, däremot står han bergfast.
När han känner att det tar emot lite, lite så vill han inte gå fram. Det spelar ingen roll hur mycket jag lockar, hur god godisbiten är eller hur rolig leksaken är. Han står kvar.
Men om jag väl får han att ta det där första steget så går han oftast hela sträckan... Så det verkar inte vara rädsla.
Jag försöker uppmuntra supermycket men hoppas det inte blir ömkande...

Men jag tror att det egentligen är så enkelt att han inte förstår...
Jag tycker ofta Mikko är väldigt trög i början när jag ska lära honom ett nytt trick, sedan kan han det plötsligt!
Han måste bara förstå vad han ska göra... Att det är att dra som är poängen...
När han väl har föstått det så tar vi ut flaskan så den skramlar lite mer...
Och när det går galant är nästa steg skrindan :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar