torsdag 11 mars 2010

Uppdatering helt enkelt

Har inte haft så kul denna veckan.
Har känt mig jättestressad över arbetet som inte kommit nån vart, o så skulle jag hinna massa andra saker o så hände det andra tråkiga grejer o så lägg på lite mens på det så man blir extra känslosam = katastrof! :P
Så Mikko har mest fått vara mitt levande kramdjur denna veckan. Jag älskar honom så mycket!

Men sedan idag sa det plötsligt *poff* och så var jag glad igen.
Arbetet lossnade och solen tittade fram :)
Har fortfarande saker att göra med arbetet, men det är inte oöverkomligt längre!
Ska pilla lite med det imorgon på förmiddagen. Sedan hoppas jag Mikko o jag har tid för en längre promenad, det behöver vi nog båda två...

I helgen ska jag plugga teorin, har uppskrivning för jägarexamen nästa vecka. Men det är iallafal spännande o kul att läsa :)

Sedan hoppas jag att jag hinner mysa mycket i helgen med Mikko och Kjell!
Kjell fyller ju år, så jag tänkte laga lite god mat imorgon.
Frågade honom vad han ville ha, och väntade mig det vanliga svaret i manlig anda; "jag vet inte" (så att jag fick bestämma). Men icke!
Tjälknöl ville han ha.
Billigt för mig visserligen, slipper jag handla, va ju bara att ta en älgstek ur hans frys :)
Men jag har ju aldrig gjort tjälknöl förut! Den skötte sig visserligen fint i ugnen alldeles själv, men den var lite mindre än de recept jag följde. Grejen var att jag inte hade nån termometer förrän jag handlade i eftermiddags, o då var det redan lite för varm... Tyckte inte den varit inne så många timmar så dessutom skar jag lite i den för att se om den verkligen va färdig :P
Det var den. Så jag hoppas den inte blev alldeles torr o överstekt nu... Ligger i lagen o gottar sig just nu iallafall.
Tänkte göra en tiramisu till efterrätt, också för första gången. Det är nog inte så svårt men jag tror ändå inte det kommer bli så bra första gången, eftersom det är en grej man får baka "lite på känn" så att den inte blir för blöt/torr... Får se hur det blir.

Men!
Jag måste plugga lite nu, inte sitta här o skriva om mat.
Snart kommer Micke o ska fika semla också!

Mikko o jag tragglar i övrigt på med dragträningen, det går trööögt...
Tålamod är inte en av mina dygder men jag försöker... :)

1 kommentar:

  1. Lät gott med sådan lyx mat, Ha så trevligt med middagen =) Vi måste ta och träffas någon dag =)

    SvaraRadera