lördag 6 mars 2010

Uppe med tuppen

Alltså min dygnsrytm!
Har sovit 22-7 ungefär varje dag denna veckan. Det är ju skönt med nio timmars sömn :) Och när man vaknar så tidigt (helt utan alarm) så blir man ju också trött lite tidigare...
Men igår var jag vaken lite längre, och trodde alltså att jag skulle sova lite längre på morgonen.

Vaknade och det var halvljust ute. Låg och slumrade, somnade och och vaknade flera gånger. Tyckte det varit ljust länge (men man tappar ju tidsuppfattning). Hade ingen aning om var klockan var men gissade på att hon var 8 eller så, och eftersom jag kände mig utvilad tyckte jag gott att jag kunde gå upp.
När jag kom upp märkte jag att hon var lite över sju!
Hade jag vetat det hade jag jag nog slumrat lite till ;)

Men men, jag känner mig pigg och utvilad iallafall :) (och vill inte alls strypa Mikko som för två veckor sedan när han väckte mig kl 7 :P)
Jag borde förresten förstått att klockan inte var så mycket eftersom Mikko fortfarande låg och sov :P

Det är ju faktiskt ganska skönt att vara upp tidigt ändå.
Solen hade precis gått upp över trädtopparna, luften var klar, himmeln blå och allt var tyst och lugnt förutom fåglarnas underbara vårkvitter :)

När jag ätit min frukost klar ska jag försöka få plugg gjort nu på förmiddagen, så att jag kan vara ledig o göra nåt kul resten av dan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar